خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره ملی تئا‌تر بهرام بیضایی به تعویق افتاد

نخستین جشنواره ملی تئاتر بهرام بیضایی که قرار بود ۵ دی ماه همزمان با سالروز بیضایی برگزار شود، به تعویق افتاد.

به گزارش ایلنا، جشنواره بهرام بیضایی قرار بود در چهار بخش اصلی نمایشنامه خوانی آثار، نمایشنامه نویسی (اقتباسی و آزاد)، مقالات علمی پژوهشی و سمینار تخصصی (ادبیات، تیا‌تر و سینما) و بخش جنبی ورک شاپ‌ها و کارگاه‌های آموزشی برگزار شود، که به دلیل استقبال  متقاضیان در بهار ٩۶ برگزار خواهد شد.

در این راستا با رای و توافق همگانی اعضای شورای سیاستگذاری و شورای علمی جشنواره مصوب شد به دلیل استقبال گستردهٔ متقاضیان برای شرکت درچهار بخش نمایشنامه خوانی آثار، نمایشنامه نویسی (اقتباسی و آزاد)، مقالات علمی پژوهشی و سمینار تخصصی ادبیات، تیا‌تر و سینما که آثار فراوانی را از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال داشته‌اند، زمان کافی و بیشتری برای بررسی و داوری این حجم از آثار اختصاص یابد.

از این‌رو مقرر شد زمان برگزاری جشنواره از دی ماه ٩۵ به بهار ٩۶ موکول شود که تاریخ دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

این تغییر در زمان برگزاری نخستین جشنواره ملی تئا‌تر بهرام بیضایی به تایید و تصویب اعضای شورای سیاستگذاری و شورای علمی رسیده است.

اعضای شورای سیاستگذاری و شورای علمی نخستین جشنواره ملی تئا‌تر بهرام بیضایی دکتر احمد الستی، محمد امیر یار احمدی، شهرام زرگر، علی ژکان، دکتر فرزان سجودی، بهزاد صدیقی، پروفسور احمد کامیابی مسک، واروژ کریم مسیحی، دکتر مصطفی مختاباد، مهبود مهرنوش و اصغر همت هستند و مهبود مهرنوش طراح و دبیر علمی نخستین جشنواره ملی تئا‌تر بهرام بیضایی است.

کد خبر : ۴۴۰۷۳۳