خبرگزاری کار ایران

هفت نگاه نهم ۲ دی از راه می‌رسد/ حضور ۲۸۰ هنرمند

نهمین هفت نگاه، فروش سال هنرهاى تجسمى، عصر پنجشنبه دوم دی ماه ۱۳۹۵در فرهنگسراى نیاوران آغاز به کار مى‌کند.

به گزارش ایلنا، هفت نگاه با مشارکت گالرى‌هاى آریا، الهه، گلستان، والى، هفت ثمر و ماه مهر با هدف رونق‌افزایى به اقتصاد هنر و ارائه آثار هنرى اصیل با قیمت‌هاى مناسب، چونان ۱۰ سال گذشته با محوریت فروش برگزار مى‌شود.

در نهمین هفت نگاه از میان انبوه آثار هنرى متقاضى، ۲۸۰ هنرمند منتخب شده‌اند که با نمایش بیش از ۳۰۰ نقاشی، نقاشى خط، مجسمه و معدودی چاپ دستى مردم را به خرید اثر هنرى دعوت مى‌کند.

هفت نگاه مانند هر سال کوشیده است ضمن ارائه آثارى با کیفیت خوب، قیمت هایى فوق العاده مناسب که از ۳۰۰ هزار تومان تا یکصد میلیون تومان را در بر می‌گیرد پیشنهاد کند تا اقشار مختلف مردم به خرید آثار هنرى ترغیب شوند.

حضور سه نسل هنرمندان شاخص ایران در یکصد سال اخیر که در کنار نام‌های جوان، چهره‌های شاخصی مانند پرویز کلانتری، هانیبال الخاص، مش اسماعیل، فریده لاشایی، ژازه تباتبایی، قندریز، رضا مافی، محمد علی ترقی‌جاه، غلامحسین نامی، علی شیرازی، بهرام دبیری، گیزلا وارگا سینایی، فرح اصولی، تا‌ها بهبهانی، بهروز دارش، کامبیز درم‌بخش، ابراهیم جعفری.... عرضه آثارى با رویکردهاى بسیار متنوع زیباشناختى و موضوعى و صد البته معرفى استعدادهاى تازه نقاشى و مجسمه سازى از دیگر خصوصیات هفت نگاه نهم است که این گروه بدان‌ها تاکید دارد.

اولین هفت نگاه، اسفند ۱۳۸۵ با حضور ۱۴۰ هنرمند در فرهنگسراى نیاوران برپا شده بود و اینک به عنوان نمادى از همگرایى گالرى‌هاى تهران، تاثیرى به سزایى در تشویق اقشار مختلف مردم به خرید آثار هنرى داشته و مجموعه‌دارانى جوان را به جامعه تجسمى علاوه کرده است.

نهمین هفت نگاه از دوم دی ماه در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار مى‌کند و تا هفدهم دی ماه دایر خواهد بود.

کد خبر : ۴۳۸۹۷۲