خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت:

فرهنگ‌سازی بازی‌های رایانه‌ای با ارتقای سواد رسانه‌ای

کریمی قدوسی (مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای) در نشست شورای اطلاع رسانی این همایش به نقش موثر این همایش در ارتقاء فرهنگ جامعه و خانواده‌ها برای شناخت نظام رده‌بندی سنی بازی اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، عضو شورای سیاست‌گذاری همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی  در خصوص عدم شناخت نظام رده‌بندی سنی بازی‌ها پس ازگذشت پنج سال ابراز نگرانی کرد و گفت: در تحقیقاتی که این بنیاد درباره‌ی اسرا (نظام رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای) انجام داده، تنها 20درصد از خانواده‌های ایرانی این مسئله مهم را شناخته  به آن عمل می‌کنند.

وی افزود: هربازی مناسب یک گروه سنی است که رعایت و کنترل آن توسط خانواده‌ها باعث بهداشت روانی کودکان و نوجوانان می‌شود و آن‌ها را از خطرات بازی بدون شناخت اسرا مصون نگه می‌دارد.

کریمی قدوسی به عدم وجود قانون و فرهنگ شناخت اسرا در جامعه اشاره کرد و گفت: در کشورهای غربی به این مسئله بسیار توجه می‌شود و برای آن قوانینی درنظر گرفته شده است.

او همچنین در پایان سخنان خود بیان کرد: قانون بدون فرهنگ به تنهایی نمی‌تواند این آگاهی را در جامعه افزایش دهد و باید ابتدا فرهنگ شناخت نظام رده بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای در جامعه اتفاق بیفتد سپس برایش قانون وضع شود که امید ما به نقش موثر همایش و جشنواره سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی برای رشد این فرهنگ است.

کد خبر : ۳۹۷۷۹۸