خبرگزاری کار ایران

پایان بازبینی آثار جشنواره چهل چراغ

بازبینی آثار ارسال شده توسط هیات انتخاب نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ»، در بخش‌های مختلف در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش ایلنا، حسین یاری (سخنگوی این رویداد فرهنگی) گفت: پس از استقبال از این رویداد فرهنگی توسط مردم و هنرمندان، تصمیم گرفتیم برای حضور گسترده هنرمندان در طیف‌های مختلف و همچنین مردم، برگزاری این رویداد را به تعویق بیاندازیم تا فرصت برای حضور همه علاقمندان فراهم شود.

وی ادامه داد: پس از ایجاد این وقفه، آثار بیشتری به دبیرخانه نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» که با موضوع امام حسین (ع) برگزار می‌شود، ارسال شد که در نهایت 2018 اثر به ثبت رسید.

یاری افزود: آثار ارسال شده در 13 بخش فیلم سینمایی، فیلم تلویزیونی، فیلم بلند مستند، فیلم کوتاه مستند، فیلم کوتاه داستانی، فیلمنامه، انیمیشن، عکس حرفه‌ای به صورت مجموعه عکس و تک عکس، عکس آماتور، پوستر و فیلم موبایلی دسته‌بندی، ثبت و مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

سخنگوی نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» تاکید کرد: هیات انتخاب در بخش‌های مختلف مجموع آثار ارسال شده را مورد بازبینی قرار دادند و مراحل پایانی انتخاب آثار درحال انجام است و به زودی هیات داوری این جشنواره کار خود را آغار خواهند کرد.

حسین یاری در پایان یادآور شد: نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» با هدف معرفی و بازتاب عشق به اباعبدالله الحسین(ع) در عرصه فرهنگ و در نهایت  جریان‌سازی برای تولید و حمایت از آثار در حوزه محتوایی سیره‌ زندگی معصومین (علیهم السلام) برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» از تاریخ 22 تا 28 شهریور ماه و بین دو عید غدیر و قربان در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۹۵۸۸۵