خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت مطرح شد؛

انتظار یکساله هنرمندان برای تعیین پیشکسوتی

عباس عظیمی می‌گوید: قانون؛ تعیین پیشکسوت را برعهده شورای ارزشیابی هنرمندان قرار داده اما برخی از هنرمندان نزدیک به یک سال و نیم منتظر تایید شورای ارزشیابی هستند و این موضوع صحیح نیست چرا که هنرمند حرمت دارد و نباید با او اینگونه برخورد شود.

عباس عظیمی  (مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت) با بیان اینکه این موسسه صرفا به اعضای خود خدمات ارائه می‌کند، اظهار کرد: عضویت این اعضا از طریق شورای ارزشیابی هنرمندان تایید شده تا آنها تحت پوشش خدمات این موسسه قرار گیرند.

او ادامه داد: اعضای موسسه نیز اگر بازنشسته دستگاه یا نهاد خاصی باشند از بیمه تکمیلی آنجا استفاده می‌کنند و اگر از این خدمات برخوردار نباشند بنا بر درخواست‌خودشان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند و از آن استفاده می‌کنند.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت افزود: افرادی که نتوانند به عضویت این موسسه درآیند می‌توانند از خدمات صندوق اعتباری هنر استفاده ‌کنند.

عظیمی با بیان اینکه بیمه هنرمندان از صندوق اعتباری هنر تامین می‌شود، تصریح کرد: در حقیقت ما به عنوان واسطه هستیم و پرداخت حق بیمه این هنرمندان پیشکسوت برعهده موسسه است.

او همچنین توضیح داد: در مواردی هم که هنرمند با مسائل و مشکلات خاصی مواجه باشد؛ کمک‌هایی که در حد بضاعت موسسه است پرداخت می‌شود.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت درباره شرایط عضویت در این موسسه گفت: برای عضو شدن در موسسه دارا بودن مدرک درجه یک هنر و سن بالای 60 سال الزامی است.

عظیمی خاطرنشان کرد: این مدارک به شورای ارزشیابی هنرمندان در وزارت ارشاد فرستاد می‌شود و پس از بررسی نتیجه آن به موسسه اعلام می‌شود.

او با بیان اینکه قانون تعیین پیشکسوت را برعهده شورای ارزشیابی هنرمندان قرار داده، اضافه کرد: البته هنرمندانی هستند که نزدیک به یک سال و نیم منتظر تایید شورای ارزشیابی هستند و این موضوع صحیح نیست چراکه هنرمند حرمت دارد و نباید با او اینگونه برخورد شود و در حالت بلاتکلیف قرار داده شود.

او در پاسخ به این سوال که به چه دلیل هنرمندان در مدت زمان طولانی باید منتظر این تایید بمانند، گفت: شورای ارزشیابی نظارت باید پاسخگو باشد و قانون این وظیفه را برعهده آن‌ها گذاشته است.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: وظیفه ما در این موسسه تکریم هنرمندان است و تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این اتفاقات رخ دهد و شأن پیشکسوتی هنرمندان حفظ شود ولی این مسئله که چرا عضویت هنرمندان طولانی می‌شود به شورای ارزشیابی مربوط می‌شود.

عظیمی تاکید کرد: ما مجبوریم برای تایید مدارک هنرمندان منتظر رای شورای ارزشیابی باشیم و متاسفانه طولانی شدن این پروسه گاهی اوقات باعث ناراحتی هنرمندان پیشکوست نیز می‌شود چراکه تکلیف هنرمند مشخص نیست.

او افزود: البته توسط آقای مرادخانی (معاون امور هنری و رئیس هیات امنای موسسه) پیگیری‌هایی درباره رفع این مشکل شده است و امیدواریم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم چراکه امور پیشکسوتان باید به سرعت طی شود.

عظیمی گفت: مطالبه ما در این موسسه این است که مسائل مربوط به هنرمندان مشمول زمان نشود اما شورای ارزشیابی هم دلایل و مسائل خاص خود را دارد.

او در پایان اظهار کرد: افراد می‌توانند از طریق سایت موسسه به اسامی هنرمندانی که در این موسسه عضو هستند؛ دسترسی پیدا کنند.

کد خبر : ۳۸۶۶۲۷