خبرگزاری کار ایران

«از همان راهی که آمدی بازگرد» فیلم می‌شود

فرشته نوبخت این روزها مشغول نگارش فیمنامه براساس یکی از رمان‌های خود به نام «از همان راهی که آمدی بازگرد» است.

فرشته نوبخت به خبرنگار ایلنا گفت: نگارش فیلمنامه «از همان راهی که آمدی بازگرد» براساس رمانی از خودم؛ مراحل پایانی خود را می‌گذراند. گفتگوهای اولیه برای تبدیل این فیلمنامه به یک فیلم سینمایی انجام شده و فعلا مشغول نگارش آن هستم.

او با اشاره به اینکه فیلمنامه‌نویسی کاری بسیار متفاوت با داستان‌نویسی است؛ بیان کرد: اگر نگاه اقتباسی به فیلمنامه داشته باشیم، به نظر من جذاب‌تر می‌شود. خود من این کار را چون یک کار اقتباسی است، بسیار جذاب می‌بینم. چراکه یک داستان نوشته شده و بازخوردهای آن از مخاطب گرفته شده و حالا می‌دانیم که چه چیزی را قرار است به فیلمنامه تبدیل کنیم و این جذابیت کار را بالا می‌برد.

نویسنده «فصل گیلاس» با اشاره به اینکه نگارش فیلمنامه‌های اقتباسی به رشد ادبیات کمک می‌کنند، اظهار کرد: من به فیلمنامه‌نویسی به عنوان یک ژانر مستقل نگاه نمی‌کنم، من فیلمنامه‌نویسی را از دریچه ادبیات تعریف می‌کنم و جز این در تخصص من نیست. در نگارش فیلمنامه همواره نگاهم، بازگشت به ادبیات است. به اعتقاد من؛ فیلمنامه کمک می‌کند که مخاطب ادبیات را از یک دریچه دیگر یعنی سینما ببیند.

نوبخت با بیان اینکه مهمترین مسئله در فیلمنامه قصه است، گفت: قصه و قصه‌گویی در سینمای امروز ما بسیار کمرنگ است و فکر می‌کنم این قصه‌گویی می‌تواند کمک زیادی بکند. سینمایی که مدنظر من است شیرازه‌ی اصلی فیلمنامه‌اش ادبیات است که به گونه‌ای به غنای فرهنگی سینما و ادبیات ما کمک می‌کند.

وی همچنین با اشاره به جدیدترین اثر داستانی خود بیان کرد: کار جدیدم به نام «خواب آفتاب» آماده چاپ است و مثل بیشتر کارهایم تم اجتماعی دارد و نگاه آسیب شناسانه‌ای نیز در آن مطرح است. البته کار را هنوز به ناشر تحویل نداده‌ام اما نگارش آن به پایان رسیده و داستان آماده است.

کد خبر : ۳۷۷۹۵۶