خبرگزاری کار ایران

انتشار نخستین همکاری اخواص و غفاری/پروژه جدید علی قمصری تیرماه آغاز می‌شود

آلبوم جدید پوریا اخواص با آهنگسازی عیسی غفاری باعنوان طعم تصنیف منتشر می‌شود. این خواننده پس از ماه رمضان نیز در قالب پروژه دیگری با علی قمصری روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پوریا اخواص (خواننده موسیقی کلاسیک ایرانی) به تازگی تور کنسرت‌های خود را با همراهی علی قمصری به پایان رسانده است. تور کنسرت‌های پروژه «مهمانی کوچک» که در تهران با استقبال مخاطبان همراه شد در آخرین اجراهای خود میزبان مخاطبان شهرستان‌هایی چون رشت، بندر عباس، تربت حیدریه و یزد بود که به گفته اخواص این اجراها نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

این خواننده در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ از انتشار آلبوم جدیدش با آهنگسازی عیسی غفاری خبر داد و گفت: این آلبوم امروز توسط نشر نوفه در بازار موسیقی منتشر می‌شود و نسبت به آثار اخیری که از من منتشر شده بافت سنتی و کلاسیک‌تری دارد.

او ادامه داد: این اثر «طعم تصنیف» نام گرفته و انتخاب آن توسط عیسی غفاری با الهام از یکی از اشعار سهراب سپهری با عنوان «من از طعم تصنیف در متن ادراک یک کوچه تنهاترم» انجام شده است. آلبوم طعم تصنیف در دستگاه نواست و یک آواز دشتی در آن خوانده شده است و فرم‌های چهار مضراب،تصنیف و ساز و آوازهای بلندی در آن شنیده می‌شود.

اخواص همچنین با اشاره به بی‌مهری‌هایی که این روزها به ساز و آواز می‌شود؛ بیان کرد: در شرایطی که از ساز و آواز برای پر کردن جاهای خالی آلبوم استفاده می‌شود ما در این اثر ساز و آوازهایی بلند را قرار دادیم که فضای متفاوتی نسبت به آنچه این روزها می‌شنوید؛ دارد.

وی همچنین افزود: در آلبوم «طعم تصنیف» اشعار از سعدی، حافظ و مولانا انتخاب شده است. همچنین نوازندگی تار و آهنگسازی برعهده عیسی غفاری بوده و در کنار او پویان جمشیدی و سهیل رزاقی (سازهای کوبه‌ای)، سهیل صادقی و علیرضا دریایی (کمانچه) و نوا سلیمانی (عود) به نوازندگی پرداخته‌اند.

این خواننده موسیقی کلاسیک ایرانی درباره فعالیت‌های خود با عیسی غفاری گفت: آلبوم ما نزدیک به دو سال پیش ضبط شد و پیش از انتشار آن کنسرت‌های آن برگزار شد که من امیدوارم بعد از انتشار اثر نیز بتوانیم کنسرت‌هایی را برگزار کنیم البته همواره به دلیل آنکه از ما حمایت خاصی صورت نمی‌گیرد این پروژه نیز قاعدتا به تعویق خواهد افتاد.

او همچنین توضیح داد: عیسی غفاری خواننده خوش ذوقی‌ست که ذهن بسیار مدرن و آوانگاردی دارد و این فضای ذهنی را می‌توان در اثری چون بازتاب شنید. اما از سوی دیگر بخشی از او کاملا سنتی و کلاسیک است که در این اثر توانستیم همکاری در چنین فضایی داشته باشیم.

اخواص در پایان درباره همکاری با علی قمصری اظهار کرد: بعد از اجراهای مهمانی کوچک با پایان ماه مبارک رمضان پروژه تازه‌ای را با علی قمصری شروع خواهیم کرد و احتمالا کنسرت‌ها در تیرماه برگزار می‌شود. هنوز جزئیات این پروژه به طور کامل مشخص نشده و اخبار آن به مرور در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

کد خبر : ۳۷۷۶۰۸