خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل متروی تهران خبر داد:

قابلیت جابجایی روزانه یک میلیون نفر در ایستگاه شهر آفتاب

مدیرعامل متروی تهران از افتتاح ایستگاه شهرآفتاب در اوایل اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: با تدابیر در نظر گرفته شده این ایستگاه در ایام نمایشگاه قابلیت جابجایی روزانه یک میلیون نفر را دارد.

به گزارش ایلنا؛ هابیل درویش با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب امسال از مصلی به شهرآفتاب منتقل شده است، گفت: برای رفاه و سهولت بازدیدکنندگان از نمایشگاه، ایستگاه شهرآفتاب در اوایل اردیبهشت افتتاح می‌شود و قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی افزود: با افتتاح ایستگاه شهرآفتاب، انتهای خط 1 متروی تهران به نمایشگاه شهرآفتاب متصل می‌شود و این ایستگاه قادر به جابجایی روزانه 1 میلیون مسافر به نمایشگاه کتاب است و این موضوع به عنوان یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود.

مدیرعامل متروی تهران از آمادگی تمامی خطوط مترو تهران برای خدمات رسانی به بازدیدکنندگان بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: بازدیدکنندگان نگران رفت و آمد خود برای بازدید نمایشگاه نباشند زیرا برنامه ریزی‌های مناسب برای حمل و نقل مسافران انجام شده است.

بازدید میدانی اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر از شهر آفتاب/ تحویل تمام بخش‌ها به معاونت امور فرهنگی تا 25 فروردین

مدیرکمیته اجرایی و رفاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از نهایی شدن فعالیت‌های مربوط به زیرساخت‌های شهرآفتاب و تحویل کامل سالن‌ها به معاونت امور فرهنگی تا تاریخ 25 فروردین خبر داد.

حسین صفری با بیان اینکه در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر تهران در شهرآفتاب، کارگروه‌ها و کمیته‌هایی تشکیل شد، گفت: در دومین جلسه شورای شهر تهران در روز شنبه (21 فروردین) در شهرآفتاب چهار کمیته کارگروه خدمات عمرانی و زیربنایی، ترافیک، فناوری و اطلاعات، فرهنگی و اطلاع رسانی، خدمات شهری و رفاهی و ایمنی و انتظامی و بهداشت گزارشی از فعالیت‌های اجرایی و اقدامات خود ارائه کردند.

وی  با اشاره به مصوبات کارگروه‌های بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در دومین جلسه کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر تهران افزود: تمامی فعالیت‌های مربوط به زیرساخت نمایشگاه کتاب تهران در شهرآفتاب نهایی شده است و بر اساس مصوبه این شورا مسئولان شهر آفتاب تمامی بخش‌ها تا روز چهارشنبه 25 فروردین تحویل معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد شد.  

مدیرکمیته اجرایی و رفاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درباره مصوبات این شورا در حوزه ترافیک، گفت: طبق مصوبه کمیسیون شورای شهر تهران، کارگروه ترافیک باید دسترسی‌ها را برای بازدیدکنندگان نمایشگاه 29 کتاب تهران با ایجاد خدمات تاکسیرانی، اتوبوسرانی، مترو، برنامه ریزی فاصله زمانی مترو، خدمات شاتل در محوطه نمایشگاه و... فراهم آورد.

صفری در ادامه افزود: کارگروه فناوری و اطلاعات باید تمامی فعالیت‌های مربوط به IT و دیتاهای مربوط به نمایشگاه کتاب تهران را نهایی کند. همچنین کارگروه فرهنگی و اطلاع رسانی به مدیریت سازمان فرهنگی شهرداری تهران، فعالیت‌های فرهنگی مانند جنگ‌های شادی را با توجه به مناسبت‌هایی که در پیش است، ساماندهی می‌کند.

وی درباره مصوبات کارگروه خدمات شهری و رفاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: با توجه به اینکه یکسری ساخت و سازهای موقت و ایستگاه‌های رفاهی را در شهرآفتاب داریم، جانمایی‌ها این موارد بر عهده کارگروه خدمات شهری و رفاهی است.

مدیرکمیته اجرایی و رفاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ادامه داد: مدیریت کارگروه ایمنی، انتظامی و بهداشت بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بر عهده مدیریت بحران شهر تهران است و وظیفه آن در نمایشگاه 29 کتاب تهران، ایجاد امنیت و ایمنی بازدیدکنندگان و هماهنگی با اورژانس و آتش نشانی در شهرآفتاب است.

اعضای کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر تهران به همراه مهندس عبداللهی معاون خدمات شهر شهرداری تهران، حجت الاسلام ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران و رؤسای سازمان‌های مربوطه و شهرداران مناطق 19 و 20 در پایان این جلسه از محوطه نمایشگاه بازدید کردند و در جریان فعالیت‌های اجرایی انجام شده قرار گرفتند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

کد خبر : ۳۶۰۴۸۰