خبرگزاری کار ایران

جنتی در دیدار با کارکنان وزارت ارشاد؛

موسسه توسعه‌ هنرهای معاصر در بورس گذاشته می‌شود

علی جنتی اعلام کرد که شرکت توسعه هنرهای معاصر برای کمک به توسعه فرهنگ و هنر و رفع مشکلات هنرمندان امسال در بورس گذاشته می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ علی جنتی 15 فروردین ماه در دیدار نوروزی با کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شرکت توسعه هنرهای معاصر امسال در بورس گذاشته می‌شود و 10 درصد آن پذیره‌نویسی خواهد شد تا هم کمکی به توسعه فرهنگ و هنر شود و هم مشکلاتی که هنرمندان داشتند؛ به طریقی حل شود.

علی جنتی یکی از دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دلگرم کردن اصحاب فرهنگ و هنر دانست و گفت: اگر یک نظرسنجی از نخبگان ،‌اصحاب فرهنگ و هنر‌، خبرنگاران و دانشجویان انجام شود، بخش عمده آنها ریاست‌هایی که در حال انجام است را مورد حمایت قرار می‌دهند. در واقع از آنجا که در بیشتر شبکه‌های اجتماعی حضور دارم و واکنش‌ها را می‌بینم، احساسم این است که بخش عظیمی از اصحاب فرهنگ وهنر سیاست‌های در پیش گرفته شده را مورد حمایت قرار می‌دهد. البته بعضی‌ها هم هستند که قبلا مدیریت می‌کردند و الان یا منتقد هستند یا اصلا با این دولت مخالفت دارند.

وی همچنین با اشاره به موضوع سرقت‌های ادبی و هنری به عنوان یکی از مشکلات اساسی گفت: در این راستا لایحه‌ای به مجلس داده شده است که امیدواریم به تصویب آن از این اقدامات جلوگیری شود و بعد از آن بتوانیم در سطح جهانی هم این مساله را به نتیجه برسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نامگذاری سال 1395 به نام "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" گفت: گفتمان سازی و فرهنگ سازی از جمله کارهایی است که در حوزه این وزارتخانه برای اجرایی کردن این نام گذاری می‌توان انجام داد

علی جنتی همچنین درباره روند درمانی عباس کیارستمی گفت: دو سه شب قبل به مجرد اینکه توسط رئیس سازمان سینمایی از ماجرا مطلع شدم، بلافاصله با دکتر هاشمی وزیر بهداشت تماس گرفتم و وضعیت ایشان را تشریح کردم. به قرار اطلاع، گویا وزیر بهداشت هم خودشان سرکشی کردند و در حال حاضر پزشکان متخصص را فراخوانده تا ایشان (کیارستمی) تحت مراقبت و رسیدگی باشد.

کد خبر : ۳۵۸۳۸۲