خبرگزاری کار ایران

رقابت زنده 20 طراح چادر

مسابقه زنده طراحی چادر با حضور 20 طراح فعال عفاف و حجاب از صبح امروز (16 اسفندماه) در پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجرآغاز شد.

به گزارش ایلنا؛ طراحان و فعالان حوزه عفاف و حجاب که در زمینه تخصصی چادر فعالیت دارند از امروز صبح رقابت خود را برای طراحی و دوخت چادر آغاز کردند.

این طراحان که از تهران و سایر استان های کشور در این رقابت حضور دارند تا پایان وقت امروز فرصت دارند در حضور هیئت داواران متشکل از کارشناسان دینی،تولید،طراحی،دوخت و توزیع طرح چادر خود را بر اساس معیارهای اسلامی ایرانی و با ایجاد خلاقیت،ابتکار و نوآوری به عرصه دوخت تبدیل نمایند.

این رقابت از ساعت 10 تا 19 ادامه داشته و طراح برگزیده در اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر معرفی و تقدیر خواهد شد.

اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در 19 اسفندماه

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از ساعت 16 در تالار وحدت تهران با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علی مرادخانی، معاونت هنری وزارت ارشاد؛ حمید قبادی، رئیس پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر و جمعی از طراحان، تولید کنندگان، صنعتگران و فعالان این حوزه و اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

در این مراسم از برگزیدگان بخش‌های مختلف رقابتی در 34 گروه اعلام شده در فراخوان،تقدیر و تجلیل خواهد شد.

دومین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی استان البرز از 16 تا 22 اسفندماه

سیدموسی حسینی کاشانی (مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز) در مورد نمایشگاه استانی مد و لباس این استان گفت: دومین نمایشگاه مد و لباس استان البرز از 16 تا 22 اسفندماه در نگارخانه قائم مقامی برگزار می‌شود.

حسینی ادامه داد: علاوه بر جشنواره‌های استانی، تا به حال چند نمایشگاه مد و لباس در اداره کل ارشاد استان داشتیم و از فعالان این حوزه دعوت کردیم که نمایشگاه‌های تخصصی برگزار کنند.

او در مورد اهداف این نمایشگاه گفت: عده‌ای فکر می‌کنند وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت بر پوشش افراد در خیابان است، اما وظیفه ما این است که از هنرمندان دعوت کنیم تا مناسب سلیقه هر منطقه از کشور لباس طراحی کنند و به نمایش بگذارند تا کار آنها به تولیدکننده معرفی شود. بقیه اقدامات به سایر نهادها مانند آموزش و پرورش، وزارت صنعت و... برمی‌گردد که چگونه از این طرح‌ها استفاده کنند.

حسینی ادامه داد: نظر ما این است که در جشنواره مد و لباس به سمت معرفی مد و لباس اسلامی ایرانی برویم. من با برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب به تنهایی موافق نیستم بلکه فکر می‌کنم نمایشگاه عفاف و حجاب باید همراه با نمایشگاه مد و لباس باشد و سعی داریم این موضوع را در استان جا بیندازیم.

مدیرکل ارشاد البرز ادامه داد: خوشبختانه استان البرز در زمینه طراحی لباس نیروهای خوبی دارد که بسیار فعال هستند و نمایشگاه‌های انفرادی زیادی از کارهای آنان برگزار شده است. در واقع ظرفیت کرج بسیار بیشتر از این نمایشگاه‌ها است ولی طراحان باید خیالشان راحت باشد که شرکت در جشنواره و نمایشگاه برای آنها خروجی هم دارد و می‌توانند کار خود را به تولیدکننده معرفی کنند و تولید انبوه داشته باشند.

حسینی افزود: بیشتر فعالیت‌های حوزه مد و لباس هم اکنون در خانه‌ها برگزار می‌شود اما اگر بتوانیم آنها را به فضای رسمی بیاوریم و طرح‌ها را به تولید انبوه برسانیم نتیجه خوبی به دست می‌آوریم.

او با اشاره به فعالیت‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: فعالیت‌های آقای قبادی کاملا به چشم می‌آید و دل ما گرم است که با یک برنامه حساب شده جلو می‌روند. امیدوارم این همکاری تنگاتنگ ما با مجموعه کارگروه ساماندهی مد و لباس نتیجه خوبی در استان البرز داشته باشد.

کد خبر : ۳۵۳۰۹۶