خبرگزاری کار ایران

توضیحات مدیر کمیته‌ اجرایی و رفاهی نمایشگاه کتاب درباره‌ی چادرهای موقت شهرآفتاب

حسین صفری بار دیگر کیفیت چادرهای موقت خریداری شده برای شهرآفتاب را تایید کرد.

حسین صفری (مدیر کمیته‌ی اجرایی و رفاهی نمایشگاه کتاب) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره‌ی حواشی مطرح شده پیرامون چادرهای موقت مورد استفاده در «شهرآفتاب»، گفت: اساسا بحث تامین فضای مسقف (چه ثابت و چه موقت) برعهده‌ی شهرداری تهران است. درواقع شهرداری در راه‌اندازی فضای مسقف سالن‌های سه‌قلو، سالن U شکل و سالن ملل همچنین تهیه و تدارک چادرهای موقت مسئولیت اصلی را برای آماده‌سازی دارد. منتها چون وزارت ارشاد در این چند سال اخیر به واسطه‌ی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی تجریه‌ی برپایی چادرهای موقت را دارد دوستان شهرداری از ما هم در تهیه‌ی بخش از چادرهایی که قرار بود از خارج خریداری شود نظرخواهی کرده و به مشورت ما اعتماد کردند.

مدیر کمیته‌ی اجرایی و رفاهی نمایشگاه کتاب با تاکید بر اینکه سال گذشته برای نمایشگاه کتاب چادری خریداری نشده  ادامه داد: سازه‌هایی هم که از کشور ترکیه خریداری شده تمام از نظر امنیت و ایمنی مورد تایید است و استانداردهای لازم را در بحث‌های مختلف کیفیت دارد. اصولا هر خریدی که تاکنون صورت گرفته تمام مورد تایید کمیته‌ی اجرایی و رفاهی نمایشگاه کتاب تهران است و منتظر نصب آن‌ها هستیم.

او همچنین در توضیح موضوعات حاشیه‌ای مطرح شده درباره‌ی چادرهای عربی خریداری شده، اظهار داشت: در بحث چادرهای عربی که در مقابل بخش ترک اصلا قابل توجه نیست، هم داستان به قدری پیش‌پا افتاده و ساده است که لزوم مانور رسانه‌ای در این مورد را سخت می‌توان درک کرد. اولا سفر مدیر کمیته‌ی اجرایی و رفاهی به امارات یا دیگر رایزنی‌ها در امر خرید چادر روالی کاملا عادی و معمولی در امور اداری است. تنها مسئله‌ای که در مورد این تک چادر عربی مطرح است نیاز به زمان‌بندی مشخص برای نصب و برپایی است. به همین دلیل هم به دوستان شهرداری لزوم سرعت در روند خرید را منتقل کرده‌ایم تا در زمان‌بندی‌های آن‌ها لحاظ شود.

صفری در پایان یادآور شد: در بحث انتقال نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» آنقدر مسئله مهم در حوزه‌‌های ستاد بحران، امنیت و ... وجود دارد که موضوعیت چادرها در این سطح در مقابل آن‌ها بسیار ناچیز است.

کد خبر : ۳۵۱۹۷۷