خبرگزاری کار ایران

هومن سیدی در نقد و بررسی فیلمش تاکید کرد:

در خشم و هیاهو حق با هیچکس نیست/ امسال بازی می‌کنم؛ فیلم نمی‌سازم

هومن سیدی گفت: قصد داشتم با حفظ مسیر کاری‌ام فیلمی قصه‌گوتر بسازم و برایم تجربه‌ی جذابی بود. علاقمند هستم که بیشتر در این مسیر ورود کنم و امیدوارم در آینده فیلم‌های بهتری بسازم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ نشست خبری فیلم "خشم و هیاهو" ساخته هومن سیدی با حضوی نوید محمدزاده، سعید سعدی(تهیه‌کننده)، مهدی سعدی (تدوینگر)، محسن نصراللهی (طراحی صنه)، رعنا امینی (طراحی لباس) و سامیار محمدی (بازیگر کودک فیلم) امروز (بیست و یکم بهمن) در برج میلاد برگزار شد.

هومنن سیدی در ابتدای نشست گفت: طناز طباطبایی علاقمند به شرکت در این جلسه بود اما به دلیل فیلمبرداری فیلم آقای کاهانی از عدم حضورش عذرخواهی کرد.

وی با بیان اینکه در فیلم خشم و هیاهو از فضای فیلم قبلی‌اش "اعترافات ذهن خطرناک من" فاصله گرفته؛ گفت: فضای این فیلم کاملا از اعترافات دور است. من قصد داشتم با حفظ مسیر کاری‌ام فیلمی قصه‌گوتر بسازم و برایم تجربه‌ی جذابی بود. علاقمند هستم که بیشتر در این مسیر ورود کنم و امیدوارم در آینده فیلم‌های بهتری بسازم. عمیق شدن در این مسیر برایم جذاب است.

کارگردان فیلم خشم و هیاهو درباره شباهت این فیلم با یک سریال آمریکایی گفت: من این سریال را ندیدم و پگاه آهنگرانی بعد از خواندن فیلمنامه درباره این شباهت با من صحبت کرد. اما ایده اصلی از سکانس آواز در باران می‌آید که من حدود هشت سال قبل دیده بودم؛ آمده بود. که این نوع روایت برایم جذاب بود.

سیدی اضافه کرد: من از سینمای مولف درس می‌گیرم و همیشه سعی می‌کنم از آن تجارب در کارهایم استفاده کنم.

وی درباره نقد به رسانه‌ که در فیلمش اشاره‌ای به آن کرده؛ گفت: نظر من بیشتر به رسانه‌هایی است که برای تامین خوراک به حاشیه‌ها دامن می‌زنند و یک اتفاق را از مسیر اصلی‌اش خارج می‌کنند. تعداد این روزنامه‌ها و سایت‌ها شاید زیاد نباشد اما تاثیرگذار هستند و کارشان را هم خوب بلدند و روی اذهان تاثیر می‌گذارند.

کارگردان "سیزده" درباره کارکتر اصلی که قرار بود بازیگر یا فوتبالیست باشد؛ گفت: در فیلمنامه‌ای که ما به ارشاد دادیم بنابر این بود که کارکتر  اصلی فیلم بازیگر باشد اما به هیچ عنوان فوتبالیست مطرح نبود که ارشاد به دلایلی که برای من هم مطرح نشد به ما توصیه کرد آن را تغیییر دهیم و ما دوباره فیلمنامه را بازنویسی کردیم.

وی درباره گناهکار بودن یا نبودن شخصیت حنا و خسرو گفت: قرار بود هرکدام از این دو از مواضع خود دفاع کنند و ما متوجه اینکه حق با کیست؛ نشویم اما کفه سمت حنا به دلایل احساسی سنگین تر بود. ممکن است از نظر احساسی این حق به او داده شود اما به لحاظ منطقی سکانسی در فیلم وجود ندارد که آن را تایید کند. اتفاقا می‌تواند حنا هم دروغ گفته باشد.

سیدی درباره تجربه بازی و کارگردانی همزمانی گفت: این دو از هم وام می‌گیرند و به من کمک می‌کنند کارم را بهتر انجام دهم. از انجام بازیگری و کارگردانی بسیار راضی هستم اما به خودم قول دادم امسال هیچ فیلمی تولید نکنم و تمرکز صفر تا صدم را روی بازیگری بگذارم.

نوید محمدزاده با اشاره به اینکه در فیلم سیزده با سیدی همکاری کرده؛ درباره نقش‌های متفاوتی که بازی می‌کند؛ گفت: زمانی که تفکرات کارگردان‌های مختلف را انتخاب می‌کنیم تفاوت در بازی هم اتفاق می‌افتد. من در فیلم کاملا سعی می‌کنم خودم را به ذهنیت کارگردان نزدیک کنم. مطمئنا تصوریری که کارگردان از نقش دارد؛ از من به عنوان بازیگر جلوتر است. مخصوصا کارگردان باهوشی مانند هومن سیدی که یکی از کارگردان‌های باهوش سینماست و می‌داند چگونه من و بازیگران را هدایت کند.

بازیگر فیلم خشم و هیاهو درباره شباهت این فیلم به حادثه‌ای که در گذشته اتفاق افتاده نیز گفت برای من این تجربه جذاب بود و خیلی دوست داشتم. اگر فیلمی سمت و سوی سیاسی داشته باشد از آن می‌ترسم اما برای بازی در فیلم‌هایی که به امسال اجتماعی می‌پردازند با کله می‌روم.

محمدزاده با اشاره به اتفاقات جشنواره در دو دوره گذشته که مصاحبه‌ای از او منتشر که سیمرغ گرفتن کار ندارد؛ گفت: من مصاحبه نمی‌کنم و  کلامی درباره اتفاقات دو سال گذشته حرف نزدم اما به دروغ از من مصاحبه منتشر شد.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: وقتی من چیزی نگفتم مطلبی از من ننویسید . پچ پچ کردن با دوستان و همکاران مصاحبه نمی‌شود. دوره اینکه با تخریب دیگران بتوان مطرح شد؛ تمام شده است و امیدوار هستم مردم به‌جای تخریب کردن دیگران کار کنند.

محمدزاده در پاسخ به این سئوال که آیا کارگردان خواهد کرد؟ گفت: خیر. کارگردانی کار بسیار مشکلی است. تهیه‌کننده و کارگردان فشار زیادی را بعد از فیلمبرداری تحمل می‌کنند و این ترسناک است. من به اندازه کافی در صحنه به خودم آسیب می‌زنم اما کارگردانی بلد نیستم.

سعید سعدی درباره انتخاب این فیلم که شباهت به پرونده یکی از فوتبالیست‌های مشهور در سال‌های گذشته دارد؛ گفت: ما در این فیلم دنبال حادثه‌ای که قبلا اتفاق افتاده؛ نبودیم و قصد داشتیم به حاد جامعه تلنگری بزنیم که مراقب کردارها و رفتارهایشان باشند و از لغزش‌ها دور شوند. همانطور که خداوند عزتی را می‌دهد اگر قدرش را ندانیم به ذلت می‌افتیم.

وی درباره دلایل توصیه ارشاد برای عدم حضور یک بازیگر گفت: به دلیل هجمه‌ای که روی سینما وجود داشت ارشاد توصیه کرد ما خودمان به آنها دامن نزنیم و مشکلی به مشکلات سینما اضافه نکنیم. در ابتدا با خواننده بودن کارکتر هم مشکل داشتند و انتخاب یک چهره غیرهنری را پیشنهاد می‌دادند اما بنابه فیلمنامه‌ای که وجود داشت این کار ممکن نبود نهایتا به این جمع‌بندی رسیدیم.

محسن نصراللهی نیز درباره طراحی صحنه فیلم گفت: ما با آقای سیدی صحبت‌های بسیاری راجع به لوکیشن‌ها و فیلمنامه داشتیم و سعی کردیم طراحی صحنه در دل کار باشد و خیلی قصد پررنگ کردن آن را نداشتیم.

رعنا امینی نیز درباره طراحی لباس گفت: باتوجه به فیلمنامه و کاراکتر که سوپراستار بود و با هماهنگی فضای صحنه به این تنتیجه رسیدیم که لباس و وضعیت ظاهری خسرو بلد شود.

مهدی سعدی درباره تدوین فیلم گفت: ریتم درونی در فیلمنامه شکل گرفته بود. براساس همان ریتم و استراتژی و دکوپاژ یکسری سکانس پلان وجود داشت و ما براساس همان پیش رفتیم.

سامیار محمدی نیز گفت: شانس بزرگی برای من بود که با عمو خسرو کار کردم و دوست دارم یک فیلم دیگر هم با عمو هومن کار کنم.

کد خبر : ۳۴۵۹۵۹