خبرگزاری کار ایران

رمان‌هایی با موضوع اسطوره- فانتزی در راه است

واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی فرهنگی(پرنده­ آبی) با تشکیل کارگروهی از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان اقدام به تولید کتاب­های رمان کودک و نوجوان با موضوع اسطوره و اسطوره - فانتزی نموده است.

به گزارش ایلنا، حاصل نشست‌های این کارگروه، تالیف بیش از ده جلد رمان متنوع بوده است. عنوان‌ رمان‌هایی که در این کارگروه تالیف شده؛ عبارتنداز: "نه" نوشته­‌ی آویسا شرفی، "9:15" نوشته‌ی مهسا لزگی، "راز سر به مهر شهر نواز" نوشته­‌ی معصومه یزدانی، "تسخیر شدگان جزیره­‌ی بادیان" نوشته‌‌ی بدری مشهدی، "تلی دختری با موهای بلند بلند" نوشته­ سولماز خواجه­ وند.

علاوه بر این‌ها، یک مجموعه­‌ی پنج جلدی اسطوره - فانتزی با نام "کیان و ساکنان قلعه­ ی اساطیر"، توسط گروه نویسندگان این کارگروه تالیف شده است که در هر جلد آن پسر نوجوانی به نام کیان به همراهی دوستش مزدک با دانشمند خبیثی به نام اژدک مواجه می‌شوند. اژدک رویای تسط بر جهان را دارد و سعی می­‌کند با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف به آرزویش برسد، اما کیان و مزدک که اخبار و حوادث را دنبال می­‌کنند با یاری گرفتن از قهرمانان اسطوره­ای ایران نقشه‌هایش را خراب کرده، باعث شکستش می‌شوند.

سه جلد از این مجموعه پر ماجرا، با نام­‌های "سوفار" نوشته­ نیلوفر نیک بنیاد، "دیو بند" نوشته­‌ی زهرا شاهی و "رمز چینوت" نوشته­ معصومه یزدانی در مرحله تولید و چاپ است و دو جلد آن که در آن کیان و مزدک سراغ فریدون و ضحاک می­‌روند، در مراحل پایانی نگارش توسط ریحانه جعفری و پریسا شمس هستند.

انتشارات علمی فرهنگی در تلاش است این رمان‌ها را در نمایشگاه کتاب سال 1395 عرضه کند.

کد خبر : ۳۳۸۳۱۳