خبرگزاری کار ایران

مروری بر آثار «آلن کاوالیه» در جشنواره خورشید

پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید در سه سانس از برنامه‌های نمایش خود، به نمایش، تحلیل و گفت‌و‌گو پیرامون فیلم‌های کوتاه و بلند آلن کاوالیه، فیلمساز شاخص سینمای تجربی فرانسه، می‌پردازد.

 به گزارش ایلنا، مرور آثار این فیلمساز بنام سینمای تجربی فرانسه، با حضور دکترای سینمای آوانگارد و تنی چند از دانشجویان دوره دکترای سینما از دانشگاه پاریس (سوربن) و همراه با تحلیل آثار و گفت‌و‌گو با مخاطبان با هدف شناخت بیشتر سینمای این فیلمساز و اندیشه‌های سینمایی او انجام می‌شود.

آلن کاوالیه در سال ۱۹۳۱ در وندوم فرانسه متولد شد و تحصیلات خود را در دانشگاه سوربن در رشته تاریخ و سپس در مدرسه سینمایی ایدک به انجام رساند. وی اولین فیلم کوتاه خود به نام «یک آمریکایی» را در سال ۱۹۵۸ ساخته است. فیلمهای «طپش»، «مارتین و لئا» و «ترزو ۲۴ تصویر» از دیگر آثار مطرح اوست که همگی در قالب مستند تولید شده‌اند.

«پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید» بعنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربی کشور، به همت پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل و دبیری مهدی یارمحمدی، از ۲۲ الی ۲۵ دی ماه سال جاری در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری تهران برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۳۴۴۱۹