خبرگزاری کار ایران

روایت ٣۶ هنرمند از انار!

نمایشگاه گروهی ٣۶ هنرمند از انار در آستانه شب یلداى ایرانى در گالرى شکوه با استقبال قابل توجه مخاطبان و دوستداران هنر به تماشا درآمده است.

به گزارش ایلنا؛ هنرمندان نمایشگاه انار که اغلب زیر ٣٠ سال سن دارند و در میان آن‌ها آثار سه کودک ۵ ساله و دو نوجوان ۱۲ و ۱۴ ساله هم دیده مى‌شوند؛ هنرجویان آتلیه آهو هستند که هریک براساس ذهنیات خود نقاشی‌هایی در مورد «انار» را با تکنیک‌های مختلف رنگ روغن و اکریلیک روی بوم تصویر کرده‌اند.

این دومین نمایشگاه گروهی آتلیه آهوست که از استاد این هنرجویان، ابوالفضل همتی آهویی، یک اثر و از هر یک از هنرجویانش یک تا دو تابلوی نقاشی در معرض تماشای عموم قرار گرفته است.

در نمایشگاه «انار» هر یک از هنرجویان با نوع نگاه خاص خود به انار نگریسته‌اند و آن را در آثارشان نقش کرده‌اند، کودک پنج ساله‌ای انار را شبیه به حیوانی شاخدار به تصویر کشیده است و نوجوان ۱۱ ساله‌ای دانه‌های انار را چون بارانی بر سر عابران در نظر گرفته و دانه‌های قرمزو بزرگ انار به شکل مرتب و کنار هم با تنه‌هایی از درخت در اثری دیگری خودنمایی می‌کند، به طور کل نگاه فانتزی در بین آثار هنرمندان این نمایشگاه موج می‌زند.

ابوالفضل همتی آهویی در مورد برگزاری این رویداد گفت: «حدود ۷، ۶ ماه پیش جرقه اولیه انتخاب موضوع «انار» در ذهنم ایجاد شد، «انار» میوهٔ زیبایی است که سبقه زیادی در فرهنگ ما دارد و نقش آن را در فرش‌های ایرانی نیز می‌توان دنبال کرد و همیشه دیده‌ایم که از کشورهای دیگر میوه‌های مختلف را وارد کرده‌اند اما در مورد انار این گونه نبوده است و به عنوان مثال انار ساوه در بین مردم شهرت بسیار دارد، بعد از انتخاب این موضوع تمام سعی‌ام را برای ایجاد خلاقیت در هنرجویانم بکار گرفتم. در واقع بر اساس این تفکر که یک شکل در بی‌‌‌نهایت تخیل، دچار دگرگونی می‌گردد؛ این مجموعه شکل گرفت و این نگرش منجر به تخیل در فرم، تخیل در فضا و تخیل در تکنیک و اجرای این آثار شده است.»

او درباره آموزش به هنرجویان کم سن گفت: «همیشه در ابتدای کار سعی می‌کنم کلاژ را به آن‌ها آموزش دهم و قیچی و کاغذ را بدست آن‌ها می‌دهم، البته این آموزشی است که در مورد هنرجویان بزرگسال هم صورت می‌گیرد اما در مورد آموزش این هنرجویان تلاشم بر این است که بستر خلاقیت آن‌ها را باز کنم به همین دلیل آن‌ها را در نمایشگاه حاضر شرکت داده‌ام زیرا این نمایشگاه آینه چیزی است که بعدا برایشان اتفاق می‌افتد. هنرجویان ابتدا باید طراحی را کار کنند و مرحله به مرحله جلو روند و ضمن انجام کار چیزهای مختلفی یاد بگیرند و کشف کنند.»

او در کنار نقاشی‌های هنرجویانش اثری با عنوان «مخلصیم» با تکنیک رنگ روغن روی بوم در ابعاد ۹۱×۹۱ سانتی متر ارائه داده است، در این تابلو تصویر اناری با سایهٔ بزرگی بر روی بک راندی با رنگ قرمز نقش بسته است.

در این نمایشگاه آثاری از آیدا احمدیه، بهاره چرتاپی، لیلا نیک روش، زینب عبدالوهابی، مروارید رشوند سرداری، گوهرناز نظری، گلنوش علوی تهرانی، ملیکا جمشیدیان، آیلین سعیدی وفا، رویا شاهنده، عاطفه اقبالی، فاطمه حسین‌پور، رومینا رهنمون، مروا سیردانی، نگین علوی، روژان همتی آهویی، سارا قرهی، صدرا قهاری، سیما عنابستانی، رویا ارمکیان، ارمیکا امیر اصلانی، الهه امیر اصلانی، آرنوش امیر اصلانی، مهناز سمپوری، مریم انداز، کیمیا کلان‌تر هرمزی، مریم‌پور بصیر، نازنین گرزن، محمد علی مشرفی، مرجان قدیری، مهزاد مدنی، سحر روانبخش، شرمین هدایی، شایان دانه پاش، کاژو فلاحی به روی دیوار رفته است.

این نمایشگاه تا هفتم دی ماه ۹۴ در گالری شکوه دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی از این آثار از ساعت ۱۶ الی ۲۰ دیدن نمایند.

کد خبر : ۳۳۰۹۸۶