خبرگزاری کار ایران

نگاه 19 هنرمند به خروس

گالرى شکوه نمایشگاهى با عنوان و موضوع «خروس» را عصر جمعه پانزدهم آبان ماه به تماشا مى‌گذارد.

به گزارش ایلنا؛ بهنوش فروتن مدیر گالرى شکوه که نمایشگاه‌گردانى این نمایش گروهى را به عهده دارد؛ گفت: در این رویداد ١٩ هنرمند از سه نسل مختلف «خروس» را روایت مى کنند که ارائه آن‌ها کنار هم بسیار تماشایى ست.

او با یادآورى این نکته که خروس از جمله تم‌هایى ست که بسیارى از هنرمندان درباره آن اثر خلق کرده‌اند خاطر نشان کرد: خروس جایگاهى ویژه در فرهنگ اساطیرى و نیز فرهنگ عامه دارد و اتفاقا در فرهنگ دینى و ملى ما نیز هویتى نماد گرایانه دارد که نمایشگاهى با این موضوع و آشنایى با تعاریف مختلف هنرمندان از این موجود مى تواند جالب توجه باشد.

او گفت: خروس روزگارى بانگ بیدارى و عبادت بود و امروزه در سایه زندگى آپارتمان نشینى، صدایش و نقشش از یاد رفته است لذا چنین نمایشگاهى مى تواند کارکرد نوستالژیکى هم بیابد.

فروتن با اعلام اینکه پوس‌تر این نمایشگاه را «قباد شیوا» گرافیست پر افتخار کشورمان طراحى کرده‌اند از شوق و استقبال بسیار شایان توجه هنرمندان براى حضور در این نمایشگاه گفت و ضمن عذرخواهى از همه آن‌ها که به جهت کمبود فضاى گالرى امکان حضورشان مهیا نشد، ابراز امیدوارى کرد با برپایى نمایشگاههاى گروهى با چنین تم هاى متنوعى، نشاط و انرژى لازمه براى حرکت و جنب و جوش در جامعه تجسمى افزون‌تر شود.

نمایشگاه خروس با ارائه ١٩ هنرمند: نورالدین زرین کلک، بهرام دبیرى، قباد شیوا، سیاوش مظلومى‌پور، عطاالله ذى نورى، بهمن نیکو، محمد على ترقى جاه، محمد طباطبایى، لیلا ویسمه، آناهیتا درگاهى، آیدین قشلاقى، هومن بیات، حمید اندرز، محمد ترقى جاه، فرشید شیوا، شمس الدین غازى، حمید رضا جهانى، احد وطنى و بهنوش فروتن برگزار خواهد شد.

گالرى شکوه در بلوار اندرزگو، خیابان سلیمى شمالى، کوچه امیر نورى، پلاک ١٩ میزبان نمایشگاه خروس خواهد بود.

کد خبر : ۳۱۷۸۶۴