خبرگزاری کار ایران

فرمان‌آرا، کیمیایى، فرهادى و ناظرى مهمان گالری شکوه

گالری شکوه عصر جمعه سیزدهم آذرماه ۹۴، میزبان نمایشگاه نقاشی‌ها و عکس‌های دیده نشده فخرالدین فخرالدینی است.

به گزارش ایلنا، جمعه (۱۳ آذرماه) مجموعه نقاشى‌ها و عکس‌هاى دیده نشده فخرالدینى رونمایی می‌شود.

فخرالدین فخرالدینی در این نمایشگاه ۲۱ عکس پرتره سیاه و سفید از نخبگان هنر و چهره‌هاى ماندگار که در دو سال اخیر گرفته شده را برای اولین بار به نمایش می‌گذارد، او در کنار این آثار ۲۵ اثر نقاشی دیده نشده که آن‌ها را با تکنیک رنگ روغن روی بوم خلق کرده است را هم رونمایى مى‌کند.

این عکاس صاحب سبک، در این نمایشگاه عکس‌های پرتره از بهمن فرمان‌آرا، مسعود کیمیایی، اصغر فرهادی، خسرو سینایی، سیدمحمد احصایی، کامبیز درمبخش، ابراهیم حقیقی، شهرام ناظری، احمدرضا احمدی، نجف دریابندری، پرفسور مجید سمیعی، پرفسور محمدحسین ماندگار و... در ابعاد ۱۰۵×۷۵ سانتی‌متر که روی شاسی چاپ شده‌اند را به تماشا مى گذارد.

نقاشى‌هاى فخرالدینی روایت پرتره‌هاى خاص از ایران است که نوستالژى را در ذهن بیننده بیدار مى‌کند.

فخرالدین فخرالدینی متولد ۱۳۱۱ آذربایجان است، او از پیشگامان عکاسی پرتره در ایران محسوب می‌شود. وی از ۱۸ سالگی عکاسی را در کنار پدرش که عکاس بود شروع کرد و پرتره نگارى را نزد او آموخت. بعد از تجربه‌هایى در ایران، به کشورهای آمریکا و آلمان سفر کرد و در زمینه شخصیت‌گرایی در عکاسی پرتره به مطالعات و تحقیق وسیعى همت کرد؛ او همچنین در کودکی به نقاشی علاقه‌مند شد و فعالیت در این زمینه را در کنار عکاسی ادامه داده است.

علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ از این آثار در گالرى شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمى شمالى، کوچه امیر نورى پلاک ١٩ دیدن نمایند.

کد خبر : ۳۲۶۳۱۹