خبرگزاری کار ایران

"مسیر بزرگ" در موزه هنرهای معاصر

«مسیر بزرگ»به نظر فیلم عجیبی می‌آید. یکی از اولین وسترن‌های صدادار هالیوود که متمرکز بر داستانِ مرسوم سفر کاروانِ دلیجان‌ها به غرب است.

به گزارش ایلنا؛ اولین فیلم از بخش چشم اندازسینمای وسترن در فصل پائیز 94(دوره چهل و یکم سینما تک) روز یکشنبه سوم آبان ماه ساعت 00/17، فیلم "مسیربزرگ" به کارگردانی رائول والش، محصول سال 1930 به مدت 120 دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی درسالن سینما تک موزه‌ هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

«مسیر بزرگ»به نظر فیلم عجیبی می‌آید. یکی از اولین وسترن‌های صدادار هالیوود که متمرکز بر داستانِ مرسوم سفر کاروانِ دلیجان‌ها به غرب است. جان وین جوان (که در این فیلم، رائول والش اولین نقش اولش را به او داده بود) هنوز در قالب آن شخصیت از خود مطمئن‌اش که بعدها به خاطرش معروف بود به طور کامل فرو نرفته؛ در اینجا  خود را جوانی خجالتی  نشان می‌دهد که  دوست‌داشتنی است. نکته عجیب دیگر فیلم، پراکنده  بودن خط داستان است. وین نقش یک راهنمای مسیر را بازی می‌کند، سه شخصیت منفی هم هستند، سرخ‌پوست‌ها هم هستند و داستان عاشقانه‌ای با نقش اول زن هم هست؛ ولی ما ناگهان از شخصیتی به شخصیتی دیگر قطع می‌شویم و هیچ‌کدام واقعاً گسترش پیدا نمی‌کنند.

علاقمندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در فصل پائیز، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 00/17 به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه یا با شماره تلفن 88951965 تماس بگیرند.

کد خبر : ۳۱۵۸۰۶