خبرگزاری کار ایران

بازدید رییس موزه ماکسی رم و سفیر ایتالیا از یک نمایشگاه

خانم جیوونا مِلندری رییس موزه ماکسی و مائورو کونچاتوری سفیر جمهوری ایتالیا در تهران از نمایشگاه «ذهنیت ملموس» در موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کردند.

به گزارش ایلنا؛ دربازدید خانم جیوونا مِلندری رییس موزه ماکسی و مائورو کونچاتوری سفیر جمهوری ایتالیا در تهران از نمایشگاه «ذهنیت ملموس»؛ ملندری ضمن شگفت انگیز خواندن آثار گنجینهٔ موزه هنرهای معاصر تهران و چیدمان متفاوت نمایشگاه اظهار داشت: چنین نمایشی که اکنون در موزه هنرهای معاصر تهران شاهد هستیم، همسو با بزرگ‌ترین موزه‌های دنیاست و کاملاً مشخص است که نحوهٔ انتخاب آثار و چیدمان آن‌ها کاملاً هوشمندانه و هدفمند انتخاب شده است. وی همچنین متون و جملات انتخاب شده را در طول نمایشگاه، بسیار روشنگرانه و در راستای درک اهداف نمایشگاه دانست.

رییس موزهٔ ماکسی، نمایشگاه موزه را فرا‌تر از تصور خود دانست و افزود: این نمایشگاه نشان می‌دهد که موزه هنرهای معاصر تهران همپا و همردهٔ سایر موزه‌های جهانی مشغول فعالیت است و این فعالیت باید دیده شود و در رسانه‌های خارجی انعکاس یابد. او با اعلام آمادگی برای همکاری مشترک بین موزهٔ ماکسی و موزه هنرهای معاصر تهران، همکاری دو موزه را گامی محکم و مؤثر برای ارتباط بیشتر فرهنگی و هنری بین تهران و رم دانست.

در این بازدید آقای کونچاتوری سفیر ایتالیا نیز ضمن موثر خواندن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استحکام روابط دو کشور و با اشاره سابقهٔ دیرین این روابط، اظهار امیدواری کرد آغاز دور جدید روابط، با فعالیت‌ها و همکاری‌های هنری شکل گیرد.

مجید ملانوروزی رییس موزه هنرهای معاصر تهران نیز ضمن ابراز تمایل متقابل برای توسعهٔ روابط فرهنگی و هنری اظهار داشت: موزه هنرهای معاصر تهران این قابلیت را دارد که نمایشگاه‌هایی با قابلیت و استاندارهای جهانی طراحی و بصورت مشترک با موزه‌های ایتالیا برگزار نماید.

وی نمایشگاه‌های فعلی موزه هنرهای معاصر تهران را یکی از بهترین نمایشگاه‌های تاریخ این موزه دانست و عنوان کرد: گنجینهٔ موزه هنرهای معاصر تهران با توجه به تنوع و گونه گونی آثار، این امکان را دارد که انتخاب‌های متفاوت ونمایشگاه‌های متعدد از آن طراحی کرد.

ملانوروزی ضمن قدردانی از رییس موزهٔ ماکسی برای برپایی نمایشگاهی ازهنرمعاصرایران تحت عنوان «تاریخ ناویراسته»، خواستاربرپایی نمایشگاه‌های هنر ایران با همکاری ونظارت موزه هنرهای معاصرتهران به منظور ارائهٔ بهتر و دقیق‌تر از جریان هنرمعاصر ایران شد.

کد خبر : ۳۱۲۹۹۱