خبرگزاری کار ایران

بازدید مدیران فرهنگی و هنری اتریش از موزه هنرهای معاصر

۱۷ تن از مدیران و فعالان فرهنگ و هنر کشور اتریش از موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، این افراد که به همراه هیأت عالی رتبه‌ی اتریشی که رییس جمهور این کشور را همراهی می‌کردند در بازدید از موزه هنرهای معاصر تهران و نمایشگاه «ذهنیت ملموس» که در حال آماده سازی است، با مجید ملانوروزی رییس موزه گفتگو کردند.

در این دیدار «اگنس هولهاین» رییس موزه بِلوِدِر وین، ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و بازدید از موزه، عنوان کرد: سه سال قبل خواهان همکاری مشترکی با موزه هنرهای معاصر تهران بودیم که به دلیل شرایط تحریم‌های بین‌المللی امکان پذیر نشد و امیدوارم با شرایط جدید امکان برپایی نمایشگاه‌های مشترک فراهم شود.

سپس خانم «اِولین بِنِش» معاون خانه هنر وین ضمن معرفی فعالیت‌های مجموعه خود و حمایت بانک اتریش از فعالیت‌های آنان، اعلام داشت که خانه هنر وین همیشه تمایل به همکاری‌های مشترک نمایشگاهی، ورک شاپ‌ها و نشست‌های نقد و بررسی‌های هنری با موزه هنرهای معاصر تهران داشته است و امیدواریم بزودی این همکاری‌ها آغاز شود.         

خانم «اوونم» رییس مرکز بین‌المللی گفتگوهای فرهنگی، «ولفگانگ موخیج» رییس اتحادیه ی موزه‌های اتریش، «ونست هیستروسیش» رییس موزه تاریخ هنر وین، «توماس کلویبر» و «دووای» از استادان دانشگاه وین نیز طی سخنانی به اشتیاق خود و مجموعه تحت مدیریتشان برای آغاز فعالیت‌های گسترده فرهنگی و هنری دوجانبه اشاره کردند.

طی سال‌های اخیر هنر ایران با استقبال جهانی روبرو شده است

ملانورزی نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم به هیأت اتریشی و استقبال از همکار های دوجانبه اظهار داشت: موزه هنرهای معاصر تهران همواره آماده ی همکاری با موزه ها و نهادهای معتبر هنر بین المللی بوده و هست. وی ضمن تشریح برنامه های بین المللی انجام شده طی یک سال اخیر و برنامه های در دست اقدام خواستار استفاده از تجربیات موزه‌های اروپایی در بکارگیری از تجهیزات نوین برای نگهداری، مرمت و نورپزدازی شد.

رییس موزه ی هنرهای معاصر تهران در ادامه افزود: هنر معاصر ایران طی سال های اخیر با استقبال خوبی از سوی موزه ها و مجموعه داران بین المللی روبرو شده است و اخیراً تقاضاهای متعددی برای برپایی نمایشگاه از هنر ایران به موزه ارسال شده است که امیدوارم با حمایت دولت و بکارگیری توان بخش خصوصی بتوانیم مجموعه نمایشگاه هایی از هنر ایران در خارج از کشور برپا کنیم.

بانک‌ها نقشی موثر در توسعه و ترویج هنر دارند

ملانوروزی ضمن اشاره به این که فعالیت های خانه ی هنر وین را دنبال می کند و در جریان برپایی نمایشگاه اخیر آنان از «هنری تولوز لوترک» قرار داشته است به نقش حمایت بانک اتریش از فعالیت های خانه ی هنر اشاره کرد و اظهار داشت: بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری نقش مهمی در توسعه ی اقتصاد هنر و ترویج هنر دارند. در ایران نیز چند سالی است این جریان شکل گرفته و برخی بانک ها نظیر بانک پاسارگاد نقش فعال و پویایی در این حوزه ایفا می کنند به نوعی که بخشی از فعالیت های فرهنگی و هنری با حمایت آنان شکل می گیرد.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران در پایان اظهار امیداری کرد که سند همکاری های دوجانبه که بین روسای جمهور ایران و اتریش امضاء می شود و پیوست فرهنگی و هنری آن، راه همکاری نزدیک بین موزه های دوکشور را فراهم سازد.

کد خبر : ۳۰۴۰۰۰