خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه ۴ سیما:

یک رسانه باید خیلی بی‌عرضه باشد که نتواند پول دربیاورد

یک روز پس از استعفای نافرجامِ غلامرضا غلامی (مدیر شبکه چهار)؛ این مدیر صداوسیما در یک نشست فوری خواست این خبر را به گوش خبرنگاران برساند و از ماندگاری نقد سینما خبر دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ غلامرضا غلامی با اشاره به دلایل استعفای خود گفت: من اختلافاتی با پورمحمدی و سرافراز دارم که این اختلافات امری طبیعی است. ما برادران دینی هستیم که به نظام اعتقاد داریم و به‌هم ارادت داریم اما در نظرات کارشناسی تفاوت دیدگاه داریم.

وی افزود: ما برای کنداکتور فصل پاییز برنامه‌ریزی مناسبی انجام داده بودیم و قصد داشتیم یک برنامه سینمایی که به نوعی 90 سینمایی است؛ داشته باشیم اما با آن مخالفت شد. به همین دلیل من استعفا دادم و دلبستگی من به این برنامه‌ریزی باعث استعفا شده بود.

وی ادامه داد: نامه‌ای هم که نوشته بودم صریح و خودمانی بود اما سرانجام صرف‌نظر کردم.

غلامی با اشاره به اینکه پورمحمدی همه مسائل را از پنجره معاونت سیما می‌بیند؛ گفت: من به عنوان مدیر شبکه 4 همه چیز را از پنجره شبکه می‌بینم اما پورمحمدی آن را از پنجره معاونت می‌بیند ولی من از ایده‌های خود گذشتم برای اینکه ایده پورمحمدی محقق شود و امروز همه چیز صادقانه و طبیعی است.

غلامرضا غلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا؛ درباره نحوه حضورش در شبکه 4 گفت: من از زمانی که وارد شبکه چهار شدم هیچ فردی را همراه خودم نیاوردم و با همان تیم قبلی کار می‌کنم. اینکه شما گفتید برنامه نقد سینما با برنامه نقد 7 تداخل یا موازی کاری داشته باشد؛ اینگونه نیست. از طرفی هیچ ایرادی ندارد که در دو برنامه جداگانه دو نظر متفاوت درباره یک فیلم وجود داشته باشد. همچنین من علاقه داشتم نقدی درباره تلویزیون و سریال‌های تلویزیون داشته باشیم و برنامه‌های خودمان را نقد کنیم.

غلامی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره وضعیت اعتبارات این شبکه و اینکه آیا سازمان به شما قول اعتبارات داده بود؛ گفت: مسئله اعتبارات بسیار مهم است اما به نظر من؛ یک رسانه باید خیلی بی‌عرضه باشد که نتواند پول دربیاورد. من نگران مسائل مالی نیستم و هرچند در این دو ماه همه را بسیج کرده‌ایم که برنامه بسازند اما معتقدم برنامه را بدون پول نمی‌توان ساخت ولی ایمان دارم که مشکل مالی نیز نخواهیم داشت زیرا برنامه‌های ما گران‌قیمت نیست و بیشتر برنامه‌های گفتگو محور است که هزینه زیادی برای آن نشده است.

وی همچنین درباره نحوه انتشار استعفانامه خود نیز گفت: من نمی‌دانم متن این استعفا چگونه از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها سردرآورد و فکر نمی‌کردم کسی به جز من و پورمحمدی این را بخواند، زیرا یک نامه داخلی بود و اگر می‌دانستم قرار است دیگران این نامه را بخوانند؛ آن را متفاوت‌تر می‌نوشتم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره رابطه برنامه نقد تئاتر و مجله تئاتر گفت:‌ برنامه نقد تئاتر جایگزین مجله تئاتر نشده است بلکه مجله تئاتر برنامه‌ای بود که دوره‌ای تولید شد، پخش شد و تمام شد و دیگر تولید نمی‌شود اما برنامه نقد تئاتر روزهای شنبه تولید و پخش می‌شود.

 وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره تعطیلی  برنامه کتابنامه گفت: ما می‌خواستیم برای تبلیغات کتاب پول نگیریم و تبلیغ کنیم زیرا یک نویسنده پیدا می‌شود که کتاب خیلی خوبی نوشته است اما پول ندارد تا تبلیغ کند برای همین اعلام کردیم که تبلیغ کتاب رایگان باشد.  به خاطر کتاب از درآمد زایی این بخش گذشتیم.

کد خبر : ۳۰۵۲۳۱