خبرگزاری کار ایران

گروه کر نامیرا به سفرای 21 کشور پیام دوستی داد

گروه کر " نامیرا " به سرپرستی و رهبری فرهاد هراتی و در حضور سفرا و رایزنان فرهنگی 21 کشور و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر؛ روز سه‌شنبه 13 مرداد ماه در سالن خلیج فارس روی صحنه رفت.

به گزارش ایلنا؛ در ابتدای این برنامه سیدعباس سجادی (مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران) فرهنگسرای نیاوران را پایگاه فعالیت‌های بین‌اللملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و گفت: فرهنگسرای  نیاوران افتخار دارد تا جایگاه  مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری نمایندگان رسمی کشورهای دوست باشد. فصل جدیدی در سیاست جهانی ایجاد شده و ایران مثل تاریخ  پربارش این امکان را دارد تا تعاملات فرهنگی و هنری  را با کشورهای دوست ادامه دهد.

وی سیاستمداران را زمینه ساز فعالیت‌های فرهنگی- هنری دانست و در ادامه افزود: گام‌های بعدی جهت ایجاد روابط متعالی به عهده هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر است. تاکید آقای رییس جمهور بر دیپلماسی فرهنگی است. ایشان در نخستین حضورشان در سازمان ملل، جهان بدون خشونت را نوید دادند. از این رو بار دیگر فرصتی ایجاد شده تا دست دوستی به سوی شما دراز کنیم و برنامه امشب سرآغازی خواهد بود تا در حوزه‌های مختلف همکاری‌های خوبی را با یکدیگر آغاز کنیم.

وی افزود: در تداوم فعالیت‌های گذشته، بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران آمادگی خود را برای برگزاری هفته‌های فرهنگی در حوزه سینما، تئاتر، ادبیات، موسیقی و هنرهای تجسمی اعلام می‌کند. گروه کر نامیرا به سرپرستی فرهاد هراتی نمونه‌ای از کارهایی است که به دغدغه‌های روز جامعه می‌پردازد و امیدوارم اجرای این گروه مورد توجه شما قرار بگیرد.

فرهاد هراتی (آهنگساز، بنیان گذار و رهبر گروه کر نامیرا) نیز در سخنان کوتاهی گفت: سال‌‌ای زیادی گذشته است. هر وقت به گذشته می‌اندیشم و مسیری که سپری کردم نگاه می‌کنم، باور دارم که جز برای عشق و صلح، آرامش و زندگی کار نکرده‌ام. من در برابر صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز و عشق به زندگی و ستایش به خداوند همواره سر تعظیم فرود آورده‌ام.

وی ادامه داد: همواره برای دور نماندن از اصالت عشق از اصالت زندگی و انسان بودن با درکی بالا از جهان هستی خواندیم. ما با هم می‌خوانیم و قلب و روح همه کسانی که در نامیرا می‌خوانند سرشار از باور مانایی و ماندگاری است.

 در ادامه این برنامه؛ گروه کر نامیرا منتخبی از آثار برگزیده فرهاد هراتی به نام‌های خورشید اقیانوس آرام، قیامت عشق، راز، زمانی برای زندگی، آوای زندگی و اتوپیا را برای حضار اجرا کرد.

این گروه در طی فعالیت‌های 19 سال گذشته خود با انتخاب مضامین اجتماعی و فرهنگی با ساختاری جهانی و بین‌اللملی روی صحنه رفته و با پرهیز از هر گونه تکرار، همواره در اجرا اثرگذار بوده است و با مخاطبین خود ، به خوبی ارتباط برقرار کرده است.

کد خبر : ۲۹۵۴۰۱