خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت ارشاد در گفتگو با ایلنا:

تعویق اکران رستاخیز برای احترام به نظر مراجع بود نه اعتراضات خیابانی

حسین نوش آبادی اعلام کرد تعویق اکران فیلم سینمایی رستاخیز با هدف احترام به نظر مراجع و علما صورت گرفته و اعتراضات خیابانی تاثیری در این تصمیم نداشته است.

حسین نوشآبادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به دستور سازمان سینمایی درباره تعویق اکران فیلم سینمایی رستاخیز گفت: تصمیمی که گرفته شده از ارزش‌های فیلم سینمایی رستاخیرز کم نمی‌کند زیرا این فیلم بسیار ارزشمند است و زمان طولانی برای ساخت به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: فیلم رستاخیز در یک تراز دینی ساخته شده است. به همین دلیل سطح سینمای ایران را بالا برده و ما باید میدان را باز بگذاریم و فضا و بستر را به گونه‌ای آماده کنیم که سینماگران باسابقهای همچون درویش بتوانند فیلمهای دینی همچون رستاخیز بسازند.

نوشآبادی افزود: فیلم رستاخیز به حادثه مهم کربلا و روز عاشورا می‌پردازد که برای همه ما درس آموز و عبرتانگیز و قابل احترام است.

وی ادامه داد: بعد از نمایش نسخصه اصلی فیلم اصلاحاتی به فیلم وارد شد. هرچند این اصلاحات به قصه فیلم لطمه می‌زد اما برای تأمین نظرات برخی مراجع و منتقدان این اصلاحات صورت گرفت و برای اکران عمومی آماده شد.

سخنگوی وزارت ارشاد افزود: از آنجا که برخی از مراجع معظم تقلید و علما نسخه جدید فیلم را ملاحظه نکرده‌اند برای آنکه هیچ نگاه منفی و مساله‌ای برای فیلم به وجود نیاید؛ سازمان سینمایی ترجیح داد تا اکران فیلم را شروع نکند.

وی با اشاره به اینکه این مساله به معنای لغو دائمی نمایش فیلم نیست؛ ادامه داد: امیدواریم حوزه هنری از این تصمیم پیروی کند و بعد از آنکه فیلم به استحضار علما و مراجع رسید؛ شرایط برای نمایش فیلم مهیا شود.

نوشآبادی تاکید کرد: البته علما درباره نمایش برخی چهره‌ها به خصوص شخصیتهای ارزشمند اما غیرمعصوم نظرات متفاوتی دارند اما کشور ما کشوری است که براساس فقه و یک فقه حکومتی اداره می‌شود و وزارت ارشاد نیز خود را مکلف به عمل به احکام حضرت امام خمینی و مقام معظم هبری می‌داند و آنرا ملاک عمل قرار می‌دهد.

وی افزود: درباره فیلم رستاخیز نیز ما به نظرات مراجع احترام گذاشتیم و تصمیم تعویق اکران نیز بر همین اساس گرفته شده اما این تصمیم مقطعی است و برای رفع نگرانیهای علما اتخاذ شده تا آنها در جریان اصلاحات انجام شده؛ قرار بگیرند.

نوشآبادی افزود: تصمیم به تعویق اکران فیلم رستاخیز فقط با احترام به نظر علماست و ارتباطی به تظاهرات خیابانی ندارد.

کد خبر : ۲۹۰۹۴۹