خبرگزاری کار ایران

تهران به کامِ "روشنفکران لیبرالیسم" و "خاطرات روزولت"

آثار حوزه‌‌های تاریخی-اجتماعی مثل «چرا روشنفکران لیبرالیسم را دوست ندارند» و «کودتا؛ خاطرات کرومیت روزولت از کودتای بیست‌وهشت مرداد» در روزهای آخر خردادماه مورد توجه کتابخوان‌ها قرار گرفتند و به لیست کتاب‌های پرفروش راه پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بازار کتاب تهران در آخرین هفته‌ی خرداد و واپسین روزهای بهار، برای شروع تابستان آماده می‌شود و منتظر است با دریافت کتاب‌های چاپ اولی و تازه‌ از تنور چاپ درآمده‌ی فصل گرما؛ پیشخوانِ پروپیمانی را در کتابفروشی‌ها شاهد باشد تا مخاطبانِ کتاب دست‌ِپر به اسقبال تیر، مرداد و شهریور داغ بروند.

 کتاب «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد» نوشته‌ی یوناس یوناسن و «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین» با ترجمه‌ی گیتی خوشدل که در ماه‌های گذشته برای مدتی بین لیست کتاب‌های کتاب‌های پرفروش جا خوش کرده بودند، این هفته بار دیگر در کتابفروشی‌ها جزو پنج کتاب پراستقبال قرار گرفتند.

کتاب‌هایی مثل «فلسفه‌ی شوخی»، «ایده‌ی دانشگاه» و «اعتقاد بدون تعصب» هم کتاب‌های تازه چاپی هستند که با درخواست تعداد قابل توجهی از کتاب‌خوانان، خود را به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های بازار معرفی کردند و این هفته در لیست کتاب‌های پرفروش تعدادی از کتابفروشی‌های تهران دیده می‌شوند.

علاوه بر این سه کتاب که تقریبا در بازار کتاب تازه وارد هستند، آثار حوزه‌‌های تاریخی-اجتماعی مثل «چرا روشنفکران لیبرالیسم را دوست ندارند» از رمون بودن و «کودتا؛ خاطرات کرومیت روزولت از کودتای بیست‌وهشت مرداد» با ترجمه‌ی محسن عسکری‌جهقی نیز در روزهای آخر خردادماه مورد توجه کتابخوان‌ها قرار گرفتند و به لیست کتاب‌های پرفروش راه پیدا کرده‌اند.

ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور از «هنر شفاف اندیشیدن» رالف دوبلی هم بعد از مراسم رونمایی و جشن امضا که 25 خردادماه برگزار شد؛ مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و نام این کتاب نیز در لیست کتاب‌های پرفروش هفته‌ی چهارم خرداد دیده می‌شود.

ناشرانی چون ققنوس، ثالث، رود و چشمه بیشترین آثار را در فهرست این‌ هفته‌ی پر فروش‌‌ترین کتاب‌های کتابفروشی‌های تهران داشته‌اند.

گزارش زیر کتاب‌هایی را که در چهارمین هفته‌ی خرداد ماه (23 خرداد‌ماه الی 28 خردادماه) بیشتر از دیگر آثار مورد توجه کتاب‌خوان‌ها قرار گرفتند؛ معرفی می‌کند.

کتابفروشی نقش: «پیرمرد صدساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد» یوناس یوناسن با ترجمه شادی حامدی و «گودی» جومپلا لاهیری هنوز در رتبه‌های ابتدایی لیست کتاب‌های پرفروش‌ها‌ی این فروشگاه قرار دارند، در کنار  این‌ها، رمان «خشم و هیاهو» نوشته‌ی ویلیام فاکنر و مجموعه شعر «سیاه مشق» هوشنگ ابتهاج (ه.ا.سایه) نیز مورد توجه واقع شده‌اند. اثر تاریخی-تحلیلی یرواند آبراهامیان درباره‌ی نقد تاریخ‌نگاری کودتای 28 مرداد یعنی «کودتا» هم این هفته رتبه‌ی خوبی در میزان استقبال در کتابفروشی رود داشته و جزو پنج کتاب پرمخاطب معرفی می‌شود.

کتابفروشی انتشارات ققنوس: «وات» ساموئل بکت با ترجمه‌ی سهیل سمی و «سمفونی مردگان» نوشته‌ی عباس معروفی، که توسط نشر ققنوس منتشر شده است؛ دو داستان و رمانی هستند که در این کتابفروشی‌ جزو پنچ کتاب اول؛ مورد استقبال واقع شده‌اند. رتبه‌‌ی بعدی جدول هم در اختیار  یکی از آخرین مجلدهای مجموعه دانشنامه‌ی استنفورد، یعنی «فلسفه‌ی شوخی» از جان ماریال است. روایتی از اهمیت و جایگاه دانشگاه در جهان توسعه‌یافته یا «ایده‌ی دانشگاه» هم دیگر کتاب پرفروش کتابفروشی انتشارات ققنوس در این هفته معرفی شد. همچنین راه‌کارهای در دست گرفتن زمان به‌قلم برایان تریسی تحت عنوان «مدیریت زمان» که در زمره‌ی آثار پرمخاطب حوزه‌ی موفقیت شناخته می‌شود، پنجمین کتاب پرفروش این فروشگاه در هفته‌ی سوم خرداد بود.

کتابفروشی شباهنگ: ظاهرا کتاب‌های روانشناسی و روانکاوی در این فروشگاه پرطرفدارتر از دیگر کتاب‌های دیگر هستند. «بیندیشید و ثروتمندتر شوید» ناپلئون هیل با ترجمه‌ی مهدی قرچه‌داغی در صدر کتاب‌های پرفروش کتابفروشی شباهنگ ایستاده‌ است. پس از این کتاب، دو اثر دیگر با ترجمه‌ی قرچه‌داغی از ماکسول مالتز به‌نام‌های «روانشناسی تصویر ذهنی» و « روانشناسی خلاقیت» قرار دارد. «چگونه با هرکسی در هر زمانی صحبت کنیم» لاری کینگ و «رهایی عاطفی» دیوید ویسکات هم دیگر مجموعه‌های روانشناسانه‌ی پرفروشی هستند که در جایگاه بعدی این فهرست قرار دارند.

خانه‌کتاب شهرآرا: معروف‌ترین اثر اسکاول شین در ایران یعنی «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین» در این فروشگاه در رتبه‌های ابتدایی لیست پرفروش‌ها ایستاده و «صد سال تنهایی» گابریل گارسیا مارکز» با ترجمه‌ی مرحوم بهمن فرزانه؛ پشت سر آن قرار دارد. دو داستان عامه‌پسند از مریم ریاحی  به‌نام‌های «همخونه» و «کسی می‌آید» هم این هفته مورد توجه ویژه‌ی مراجعان خانه کتاب شهرآرا قرار گرفته و درکنار ترجمه‌ی گیتی خوشدل از «شفای زندگی» لوییز هی فروش خوبی را در این کتابفروشی به خود اختصاص داده‌‌اند.

شهرکتاب بهشتی (بخارست): «چرا روشنفکران لیبرالیسم را دوست ندارند» اثر رمون بودن رتبه‌ی اول فروش در شهرکتاب بخارست را به خود اختصاص داده است. پانزدهمین مجلد از مجموعه «تجربه هنر و زندگی» نشر گمان یعنی «اعتقاد بدون تعصب» هم دیگر اثر مورد توجه برای مراجعان این شهرکتاب در این هفته بود. همچنین «عاشق‌تر از همیشه بخوان» سیمین بهبهانی و «کیمیای عشق» به‌عنوان کتاب‌های نسبتا قدیمی‌تر مورد علاقه مشتری‌های شهرکتاب بخارست در روزهای پایانی خرداد معرفی شدند. البته کتاب تاریخ‌نگارانه‌ی «سیزده حکایت شیرین از تهران» نوشته‌ی فرزانه نیکروح‌متین هم برای مشتری‌های این فروشگاه جذابیت دارد و جزو پنج کتاب پرفروش این هفته است.

شهرکتاب ساعی: «دشمنان» نوشته ایساک بشویس سینگر نویسنده‌ی لهستانی با ترجمه‌ی احمد پوری رتبه‌ی خوبی در لیست پرفروش‌های شهرکتاب ساعی را به خود اختصاص داده است. «دستم را باز بگذارید می‌خواهم بنویسم آغوش» تازه‌ترین اثر منتشر شده از ترانه‌های کامران رسول‌زاده نیز اینجا در لیست پرفروش‌ها دیده می‌شود و در رتبه‌ی دوم قرار دارد. «هنر شفاف اندیشیدن» رالف دوبلی که با ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور منتشر شده و و «کودتا؛ خاطرات کرومیت روزولت از کودتای بیست‌وهشت مرداد» هم سومین و چهارمین کتاب پرمخاطب این فروشگاه هستند. رتبه‌ی پنجم کتاب پرفروش شهرکتاب ساعی در این هفته در اختیار آخرین اثر داریوش شایگان نام‌ «پنج اقلیم حضور» قرار دارد.

 

کتاب‌های پرفروش هفته‌ی چهارم خرداد
ردیف عنوان کتاب نام نویسنده/ مترجم ناشر قیمت(تومان) درباره‌ی کتاب
1 چرا روشنفکران لیبرالیسم را دوست ندارند رمون بودن مینوی خرد 16500 نگاهی به جایگاه لیبرالیسم برای روشنفکران معاصر
2 کودتا؛ خاطرات کرومیت روزولت از کودتای بیست‌وهشت مرداد محسن عسکری‌جهقی ثالث 12500 خاطرات کرومیت روزولت از کودتای بیست‌وهشت مرداد + عکس
3 هنر شفاف اندیشیدن رالف دوبلی/ عادل فردوسی‌پور چشمه 25000 هر کدام از فصل‌های کتاب به یکی از معضلات همه‌گیر در حیطه‌ زندگی فردی و اجتماعی اشخاص مربوط است و راه‌کارهایی برای برون‌رفت از آن‌.
4 اعتقاد بدون تعصب پیتر برگر / محمود حبیبی گمان 11500 جلد 15 سری تجربه و هنر زندگی
5 فلسفه‌ی شوخی جان ماریال / غلامرضا اصفهانی ققنوس 5000 ناخوشنامی شوخی؛ نظریع خود برتر بینی؛ نظریه رهاسازی؛ نظریه ناسازگاری؛ شوخی به مثابه‌ی بازی، خنده در حکم پیغام بازی و کمدی عناوین اصلی کتاب هستند.
6 ایده‌ی دانشگاه کارل یاسپرس/ مهدی پارسا و مهرداد پارسا ققنوس 9500 روایتی از اهمیت و جایگاه دانشگاه در جهان توسعه‌یافته
7 پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد یوناس یوناسن/ فرزانه طاهری نیلوفر 14000 داستانی در ژانر ترکیبی طنز-پلیسی-تاریخی
8 چگونه با هرکسی در هر زمانی صحبت کنیم لاری کینگ/ مهدی قرچه‌داغی ذهن‌آویرز 13000 آموزش مهارت‌های ارتباطی
9 دستم را باز بگذارید می‌خواهم بنویسم آغوش کامران رسول‌زاده مروارید 8500 مجموعه ترانه‌های کامران رسول‌زاده
10 پنج اقلیم حضور داریوش شایگان فرهنگ معاصر 12000 دیدگاه‌های داریوش شایگان درباره اندیشه‌های خیام، مولوی، سعدی، حافظ و فردوسی

 

کد خبر : ۲۸۴۵۲۹