خبرگزاری کار ایران

با حضور اساتید و علاقمندان؛

پیکر صادق آئینه‌وند تشییع شد

صبح امروز یک شنبه ۲۰ اردیبهشت مراسم تشییع پیکر صادق آئینه‌وند با حضور جمع زیادی از دوستان همکاران، شاگردان و علاقمندان وی از دانشکاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمدی از دوستان صادق آئینه وند و  سرپرست دانشگاه تربیت مدرس با اظهار تاسف از درگذشت صادق آیینه‌وند گفت: من دانشجوی اخلاق و شیوه زندگی برای آقای آیینه‌وند بودم ایشان به تحولات نسل جوان و نسل جدید اجتماع از نظر دین توجه خاصی داشت او در دوره‌ای که تعصب و خرافه مد شده بود با شجاعت از آن دوری می‌جست و دایره علوم انسانی را وسیع‌تر از آن می‌دانست که برایش خط و نشان بکشد.

او ادامه داد: دکتر آیینه‌وند به زنان با استناد به روایات ائمه که می‌گویند زنان سازندگان اجتماع هستند توجه خاصی داشت و رشته مطالعات زنان بسیار مرهون ایشان است. او الگویی از سیره نبوی و علوی را به تاریخ معاصر متصل کرد و ما باید این شیوه را برای تحول دانشگاه‌ها نیز مد نظر بگیریم.

در این مراسم حبیب‌زاده پیام رئیس جمهور برای درگذشت صادق ایینه‌وند را قرائت کرد:

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت دانشمند سختکوش و اندیشمند فروتن، دکتر صادق آیینه‌وند، ضایعه‌ای سنگین برای فرهنگ و جامعه دانشگاهی کشور است. او آثار فراوان و ماندگاری در عالم تفکر، تحقیق و تدریس خلق کرد و امید می‌رفت که فرصت آفرینش‌های جدید علمی را داشته باشد که به ناگاه از میان ما رفت و به حق پیوست.

این استاد برجسته تاریخ اسلام، با گنجینه‌ای از دانش و بصیرتی ژرف، افق‌های تازه‌ای در نشر معارف، فرهنگ اعتدال و خردورزی بازگشود.

این ضایعه را به خانواده محترم ایشان، استادان، محققان، دانشجویان و همکارانش تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای او رحمت و رضوان و برای بازماندگان شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

کد خبر : ۲۷۶۰۵۳