خبرگزاری کار ایران

شعرهای ری‌را عباسی در مجله‌ی Poet Lore منتشر شد

برخی اشعار ری‌را عباسی از مجموعه "ولنتاین/ گوسفند سفید" در قدیمی‌ترین مجله آمریکایی معرفی و نقد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  قدیمی‌ترین مجله‌ی آمریکاییPoet  Lore  که بیش از 125سال قدمت دارد و تاسیس آن در سال 1889بوده؛ در بهار 2015 به اشعار ری‌را عباسی پرداخته و چند شعر او را مورد بررسی و انتخاب برای ترجمه قرار داده است.

Poet  Lore سالانه به یک شاعر جهان در بخش ترجمه می‌پردازد و این‌بار اشعار یک شاعران ایرانی مورد پذیرش این مجله قرار گرفته است. این مجله با گفتگویی درباره شعر و ترجمه اشعار با مریم علاء‌امجدی(شاعرایرانی و انگلیسی زبان و مترجم) گفتگویی حول محور ترجمه و آثار فارسی به زبان‌های دیگر داشته و در بخش‌هایی از این گفتگو به اشعار ر‌ی‌را عباسی پرداخته است.

ری‌را عباسی که منتظر است اولین رمانش به نام "وارونگی" بعد از سال‌ها ممنوعیت منتشر شود؛ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره‌ی چگونگی ورود اشعار فارسی به مجله‌ی آمریکاییPoet  Lore گفت: در ابتدا شخصا شاعران بسیاری را به مترجم معرفی کردم که از طریق اینترنت با فضای شعری شاعران دیگر آشنا بشود و درنهایت ضمن معرفی چند شاعر این چند شعر مورد بررسی و انتخاب برای ترجمه قرار گرفت. درنهایت از اینکه آهنگ کلام  شعر به زبان فارسی  در فضایی غیر از زبان فارسی فرصت شنیدار پیدا می‌کند؛ خوشحالم.

شعرهای انتخابی این مجله آمریکایی؛ اغلب از  مجموعه جدید ری‌را عباسی  به نام "ولنتاین گوسفند/ سفید است" که  به تازگی توسط نشر نصیرا منتشر شده و یک شعر جدید به نام "من تولید مثل" نیز از این شاعر در این مجله منتشر در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

این اشعار همراه با ترجمه‌ی شعر و صدای شاعر در وبسایت مجله نیز قابل دسترسی است. مجله‌ی آمریکاییPoet  Lore    به‌صورت آنلاین و چاپی در اختیار مخاطبان بسیاری قرار می‌گیرد.

کد خبر : ۲۷۰۴۶۴