خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه «تریلوژی رنگ؛ پالت آبی» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۷۷۰

نقاشی‌های گروهی نقاشی با عنوان «تریلوژی رنگ؛ پالت آبی» به کیوریتوری بصیر حسین‌بر جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، تریلوژی رنگ عنوان پروژه‌ای است که به پیچیدگی رنگ‌ها می‌پردازد و سه پالت رنگی آبی، قرمز و سفید را مورد بررسی قرار داده است. هر پالت رنگی نمایشگاهی گروهی با روایتی مستقل دارد و در تلاش است تا با استفاده از سه رنگ انتخابی و روایتی مرکزی، خوانشی امروزی از این رنگ‌ها ارائه کند. 

این نمایشگاه شامل ۲۵ اثر به کیوریتوری بصیر حسین‌بر است و در آن آثاری از فرزانه افشار، بهنام بخشی، فریال تقدس، پرستو تندرست، افسانه سلیم‌بیاتی، سارا شهریاری، شه‌گل صفرزاده، مرجان طومارخانی، فاطمه عباس‌زاده، فرناز فردوسیان، مینو کیانی، لیندا محمدی آزاد، کوثر میرزائی، مرجان هاتفی و حوریه هاشمی به نمایش گذاشته می‌شود. 

در بیانیۀ نمایشگاه آمده است:

«مفهوم تضاد در هنر معاصر موضوعی قدرتمند و قابل تامل است که در طول تاریخ توسط هنرمندان مورد بررسی قرار گرفته است. در عصر حاضر این مفهوم در هنر معنای جدید و پیچیده‌ای پیدا کرده است و به جنبه‌های عمیق‌تر طبیعت انسانی و جهانی که در آن زندگی می‌کنیم می‌پردازد. همچنین این موضوع می‌تواند به عنوان ابزاری برای به چالش‌کشیدن هنجارها و باورهای اجتماعی استفاده شود. به طور کلی، مفهوم تضاد در هنر معاصر بازتابی از جهانی است که ما در آن زندگی می‌کنیم. مبارزه مداوم برای یافتن تعادل و معنا در دنیایی که پر از تضاد است ما را مجبور می‌کند با حقایق ناراحت‌کننده روبرو شویم و باورهایمان را بازنگری کنیم. تضاد بین قرمز و آبی در هنر معاصر ابزار قدرتمندی است که می‌تواند طیف گسترده‌ای از احساسات و ایده‌ها را منتقل کند.» 

نمایشگاه «تریلوژی رنگ؛ پالت آبی» روز جمعه ۱۸ اسفند ساعت ۱۶ در گالری گویه، واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شمارۀ سی‌ونه افتتاح می‌شود و تا ۲۵ اسفند بر پا خواهد بود. علاقمندان می‌توانند روزانه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز