خبرگزاری کار ایران

در نشست پرسش و پاسخ فیلم مطرح شد؛

«قلب رقه»، فیلمی که در سوریه و همزمان با بمباران رژیم صهیونیستی فیلمبرداری شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۷۵۱

نشست خبری فیلم سینمایی «قلب رقه» با حضور خیرالله تقیانی‌پور (کارگردان)، سعید پروینی (تهیه‌کننده)، محمدرضا شریفی‌نیا، شادی مختاری (بازیگر) و دیگر عوامل در ۱۴ بهمن در خانه جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خیرالله تقیانی‌پور در ابتدای این نشست اظهار کرد: بخش عاشقانه فیلم را خودم نوشتم ولی نمونه‌هایی از نفوذ در دل داعش داشتیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ساده‌لوح بودن دشمن در این فیلم گفت: ابواحسان آدم ساده‌ای نبود بلکه فردی پیچیده بود.

سعید پروینی (تهیه‌کننده) نیز طی سخنانی گفت: این فیلم کلاژی از قصه‌های واقعی بود. شهید سید رضی موسوی در تولید این اثر خیلی به ما کمک کردند و از روز اول تا پایان در کنار ما بودند و بعد از اینکه که به شهادت رسیدند تصمیم گرفتیم که فیلم را به ایشان تقدیم کنیم ولی فیلم درباره این شهید بزرگوار نیست.

محمدرضا شریفی‌نیا نیز در ادامه این نشست گفت: من آمدم که به کارگردان، تهیه‌کننده و عوامل خسته نباشید بگویم چون کاری بسیار سخت بود. من در پروژه‌های زیادی حضور داشتم ولی این از آثار سخت بود و من واقعا از فیلم خوشم آمد.

شادی مختاری (بازیگر) اظهار کرد: نسبت به همه کارهایی که تا الان داشتم نقش سختی بود، چالش یاد گرفتن زبان عربی و‌ گویش سوری سخت بود و گریم و فیلمبرداری در سوریه کار سختی بود.

هدایت هاشمی نیز طی اظهاراتی گفت: فیلم خیلی سختی بود. فیلم اکشن و جنگی ساختن در حال حاضر غیر از مساعدت و همراهی ارگان‌های مختلف به توانایی گروه هم بستگی دارد و به نظرم فیلم متفاوتی شده است. دوست دارم. دوست داشتم کار متفاوتی بازی کنم و این فیلم هم چنین ویژگی داشت.

عبدالرضا انصاری نیز طی اظهاراتی گفت: زبان فیلم عربی بود اما در آن منطقه که بازیگران تئاتر را می‌آوردیم لهجه‌های متفاوتی داشتند و بعد فهمیدم آنجا مثل کشور خودمان به گونه‌ای است که هر روستا لهجه متفاوتی دارد.

مصطفی ساسانی (بازیگر) نیز اظهار کرد: من لهجه‌ای داشتم که برایم مربی شخصی گرفته بودند و برای نقشم هم سعی کردم یکی از ویژگی‌های قبلی‌ام که ریتم تندتر است را کنار گذاشتم و آرام‌تر بودم. نکته دیگر به بخش جغرافیایی فیلم مربوط بود که واقعا شهری ویران‌شده بود و خوشحالم که زنده ماندم و اینجا هستم.

تقیانی‌پور نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: به هر حال هم در تهران و هم در سوریه فیلمبرداری داشتیم و مجبور بودیم لانگ شات‌ها و برخی از صحنه‌ها را در سوریه و صحنه‌های بسته بسیاری را در ایران تهیه کنیم. ۱۵ درصد از آنچه که در فیلم دیده می‌شود مربوط به جلوه‌های ویژه است. 

داوود محمدی (مدیر فیلمبرداری) نیز طی سخنانی اظهار کرد: تلاش ما این بود که در فضایی حرکت کنیم که کلیشه نباشد. خیلی از فیلم‌های جنگی تحت تاثیر فیلم نجات سرباز رایان هستند و تکان‌های زیادی دارند. از آنجایی که ما داستان عاشقانه هم در فیلم داشتیم محیط های گرم را انتخاب کردیم.

بهنام جعفری طادی نیز در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: تلاش ما این بود که در فضایی حرکت کنیم که کلیشه نباشد. خیلی از فیلم‌های جنگی تحت تاثیر فیلم نجات سرباز رایان هستند و تکان‌های زیادی دارند. از آنجایی که ما داستان عاشقانه هم در فیلم داشتیم محیط های گرم را انتخاب کردیم.

در بخش دیگری از این نشست، تهیه‌کننده این فیلم گفت: شخصیت آقا مرتضی برگرفته از یک شخصیت واقعی است که نمیتوانم نام ایشان را مطرح کنم اما این شخصیت ارتباطی با شهید قاسم سلیمانی ندارد.

تقیانی‌پور در پایان گفت: ما وقتی وارد سوریه شدیم این کشور همچنان ناامن بود و از شانس ما در همان رژیم صهیونیستی شروع به بمباران کرد و هرروز با استرس فیلمبرداری را انجام میدادیم. از شهید سید رضی موسوی متشکرم که علی‌رغم مشغله‌های زیادی که داشتند به ما بسیار کمک کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز