خبرگزاری کار ایران

چهاردهمین جشنواره فیلم عمار برگزیدگان خود را شناخت

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۲۱۹

چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار همزمان با روز غزه و با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا، آیین اختتامیه و اهدای جوایز چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار همزمان با روز غزه عصر امروز جمعه ۲۹ دی ماه در محل تالار اندیشه حوزه هنری با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و کلیپ گرامیداشت یاد حاج نادر طالب‌زاده آغاز شد.

در ابتدای این مراسم نشان استقلال به عنوان اولین نشان اهدایی به سیدحسین حسینی‌آزاد قهرمان مستند «آقای شورا» اهدا شد.

در ادامه کتاب «مادران میدان جمهوری» با موضوع انتخابات  و مشارکت حداکثری به نویسندگی مریم برزویی توسط مجری برنامه معرفی شد.

جایزه ویژه موزاییک مرگ بر آمریکا به «علی عارضی» کارگردان فیلم مستند «رقصنده با گرگ» اهدا شد.

در ادامه با پخش کلیپ و معرفی داوران و نامزدهای بخش «آرمان روح الله»، برگزیدگان این بخش معرفی شدند و هیئت داوران در بخش مستند آرمان روح الله لوح افتخار این بخش را به اثر «مَکرون» به کارگردانی «سجاد رضازاده» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران لوح افتخار دیگر‌این بخش را به اثر «فراخوان خونین» به کارگردانی «حسین پالیزدار» اهدا کرد.

لوح افتخار دستاورد پژوهشی این بخش نیز به اثر «گزارش کلارِنبِرگ» به پژوهشگری «مهدی پورصفا» اهدا شد.

هیئت داوران در این بخش اثری را شایسته دریافت جایزه فانوس ندانست.

در ادامه داوران لوح افتخار بخش مستند ملت قهرمان را به حسین نژادموسی برای «داستان بارانی» اهدا کرد.

همچنین فانوس این بخش به داوود سلیمان خانی برای اثر «سرکش» اهدا شد.

در بخش مستند تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس لوح افتخار این بخش به اثر «عیدوک» به کارگردانی امیر عسکری و اثر «هفت ‌سال اینجا» به کارگردانی سیدمصطفی سیدالحسینی تعلق گرفت.

هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «آخرین زنگیِ زمانه» به کارگردانی مهرداد خاکی اهدا کرد.

در ادامه با دعوت از خانواده شهیدان مسلم خراسانی، امیرحسین صاحب هنر و جانبازان سرافراز محمد هادی، مجیدپور و اسفندیاری مراسم پاسداشت سید محمد جوزی پیشکسوت تاریخ شفاهی دفاع مقدس با حضور او برگزار و جایزه مردمی تابلو منقش به سخنان شهید آوینی به وی اهدا شد.

در ادامه مراسم از ترانه «صبح فردا» جدیدترین اثر غلامرضا صنعتگر رونمایی شد.

در بخش بعدی مراسم اختتامیه با حضور خانواده شهید مجید شهریاری از سید مجتبی عطاردی تجلیل و نشان استقلال منقش به تصویر شهید مجید شهریاری به وی اهدا شد.

در ادامه این مراسم لوح افتخار بخش مستند جنگ اقتصادی به محمد مجیدپور برای اثر «ماهی ها پرواز می کنند» اهدا شد. فانوس این بخش نیز به معصومه قاسمی و داوود محمدی برای اثر «سوت گلخانه» تعلق گرفت.

فانوس بخش رویای ایرانی به سجاد ریاحی برای «تغییر ماموریت» و دیگر فانوس این بخش به احسان مشکور برای «رویای بزرگ» اهدا شد.

در ادامه این مراسم لوح افتخار بخش جنگ نرم به حسین الهام برای اثر «پیاده روی شهرت» و دیگر لوح افتخار این بخش به لقمان یداللهی برای اثر «پک آخر» اهدا شد.

لوح افتخار بخش نهضت جهانی مستضعفین به احسان شادمانی برای کارگردانی «داستان ساحل شرقی» و دیگر لوح افتخار این بخش به علیرضا حسنی برای پژوهش اثر «میراث سمی» اهدا شد.

همچنین فانوس این بخش به مهدی افضل زاده برای کارگردانی «داستان های فوتبال؛ کازابلانکا» اهدا شد.

فانوس و جایزه ویژه خنجر یمنی برای اولین بار با حضور اهالی یمن در ایران به حسن وزیرزاده برای «قاعده بازی» اهدا شد.

سپس فانوس جشنواره مردمی فیلم عمار به رومینا گوادالوپه پرز راموس سفیر کشور بولیوی در ایران به دلیل مواضع ضد استکباری این کشور تعلق گرفت.

پخش کلیپی برای یادبود ناصر طهماسب با عنوان «ارزشش را داشت؟» بخش بعدی مراسم اختتامیه بود.

در ادامه لوح افتخار بخش حافظه ملی به محمد صالح نیکنام برای اثر «آلترناتیو» و دیگر لوح افتخار این بخش به محمدرضا یوسفی برای «دوئل امجدیه» اهدا شد.

همچنین فانوس این بخش به سعید فضل زرندی برای اثر «جوانمرگ» و دیگر فانوس این بخش به محمدرضا میراضی برای «ایزو ۱۳۶۱» رسید.

در بخش نقد درون‌گفتمانی لوح افتخار به مجید رستگار برای اثر «لاتارینو» اهدا شد. فانوس این بخش به حمیدرضا بهوندی برای اثر «کمیجان» و دیگر فانوس این بخش به امیرمحمد کوچک زاده برای اثر «رزیدنت» تعلق گرفت.

سپس سرود رهایی توسط گروه سرود شهید مرندی از دروازه غار تهران اجرا شد.

پخش کلیپ یادبود مرحومه پروانه معصومی بخش بعدی اختتامیه چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار بود.

سپس با حضور مادر شهیدان شاه آبادی ملقب به ننه علی لوح یادبود به نیما معصومی فرزند مرحومه پروانه معصومی اهدا شد.

هیات داوران در بخش تیزر فرهنگی لوح افتخار این بخش را به اثر «پیرمرد و دریا» به کارگردانی قاسم  خسروی اهدا کرد. همچنین فانوس این بخش به اثر «انگشتر» به کارگردانی محمدحسین عباسی رسید.

هیات داوران در بخش فیلم داستانی کوتاه لوح افتخار این بخش را به اثر «اذانِ صبح به افق یزد» به کارگردانی زهره  صباغیان و اثر «شورشی» به کارگردانی علی  سلمانی اهدا کرد. فانوس این بخش به اثر «خوانا بنویسید» به کارگردانی مرتضی  علیزاده رسید.

لوح افتخار بخش سریال به اثر «سوران» به کارگردانی سروش محمدزاده رسید. همچنین هیات داوران فانوس دستاورد هنری این بخش را به  محمدرضا  شجاعی مدیر هنری سریال «سوران» اهدا کرد.

لوح افتخار دستاورد هنری بخش فیلم داستانی بلند به اثر «ایلیا، جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی‌نژاد تعلق گرفت. فانوس کارگردانی این بخش نیز به فیلم «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی اهدا شد.

نشان شهید سیاح طاهری به محمد جورکش نماینده ستاد اکران مردمی جشنواره عمار در استان اصفهان توسط همسر شهید سیاح طاهری اعطا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز