خبرگزاری کار ایران

در دومین نشست رسانه‌ای مطرح شد؛

جشنواره عمار از ابتدا به سراغ ظرفیت‌های انقلاب رفت نه کاسبی از سلبریتی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۷۱۸

دومین نشست رسانه‌ای دست‌اندرکاران برگزاری چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار روز دوشنبه هجدهم دی در مجموعه «حسینیه هنر» با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سهیل اسعد در دومین نشست خبری چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در حسینیه هنر با اشاره به مورد مخاطب بودن همه در این رویداد اظهارداشت: در مرحله آینده خیلی به نفع ماست که نگاه متفاوتی داشته باشیم. در فلسفه وجودی عمار بحران توزیع را داشتیم که در همان ابتدا و در جشنواره نخست، تولید در سطح ممتازی بود و خیلی‌ها با مشکل در برخورداری از مکان برای ارائه آثار خود مواجه و تنها حرفه‌ای‌ها و آماتورها وارد تولید و توزیع شدند.

وی در این نشست که با هدف اعلام جزئیات برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه و نمایش مرکزی آثار چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار شد، افزود: نوع توزیع ما درون‌گفتمانی بود و بیشترین افرادی که از آثار عمار متاثر می‌شوند بچه‌های حزب‌الهی و انقلابی هستند و هدف اصلی پروسه هنر و رسانه این است که همه استفاده کنند.

اسعد تاکید کرد: فعالان عمار باید توجه بیشتری به مصرف مخاطبان داشته باشند که پس از بحران تولید و توزیع بحران مصرف را هم حل کنند.

دبیر چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار اظهارداشت: محتوا و قالب باید به سطحی حرکت کند که در زمان کوتاه حرف خود را به معنای عمیق بزند، دومین اصل، توجه و اهمیت دادن به جذابیت فیلم و فصل سوم تنوع آثار است که احساس می‌کنم در گفتمان انقلاب تنوع در آثار کمتر وجود دارد و خلاقیت اصل دیگر است که باید از حالت سنتی خارج شویم.

اسعد افزود: بحث بعدی هیجانی و احساساتی بودن کارهاست و مخاطب به این عادت کرده و عمار باید وارد این مساله شود و لازم است قبل از خلق اثر برای تولید به صورت مباشر با مخاطب در ارتباط باشند و براساس نیازهای مخاطبان خلق اثر کنند.

حمید صالحی دبیر اجرایی جشنواره چهاردم فیلم عمار ضمن ارایه گزارشی از روند فعالیت‌های دبیرخانه توضیح داد: بیش از ۳ هزار ۳۰۰ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و با توجه به اینکه بخش‌هایی به این جشنواره اضافه شدند شاهد حضور پر تعداد هنرمندانی بودیم که برای ما قابل توجه بود.

وی افزود: بیشترین آثاری که به دبیرخانه جشنواره رسیده متمرکز بر بخش مستند و فیلمنامه بوده است. البته کار بررسی آثار به اتمام رسیده و به زودی درباره جزییات آن اطلاع‌رسانی می‌شود. این در حالی است که ما از روز بیست و یکم تا بیست و نهم شاهد برگزاری جشنواره چهاردهم در سینما فلسطین خواهیم بود. البته ما برنامه‌های زیادی به ویژه در حوزه فلسطین و غزه را طراحی کردیم که درباره این موضوع در سایت جشنواره اطلاع رسانی‌های لازم انجام می‌شود.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: اهدای جایزه مردمی و قومیتی از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره مردمی فیلم عمار بوده که در این چند دوره با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است. امسال هم از طرف دوستان اهل یمن ساکن تهران خنجری به دبیرخانه ارسال شده که ما در این دوره از جشنواره خنجر نمادین را به فلیمساز برگزیده حوزه مقاومت تقدیم می‌کنیم. ما در این دوره از جشنواره که به نظر ما شگفتانه است، تصمیم داریم تا جایزه‌ای را رونمایی کنیم که مثل جایزه‌های معمول جشنواره‌ها نیست. این جایزه قرار است به کسانی داده شود که ضد مردمی‌ترین افراد هستند و فکر می‌کنم دربرگیرنده ویژگی‌ها و غافلگیری‌هایی است که در روزهای جشنواره اطلاع‌رسانی می‌شود.

صالحی در معرفی بخش‌های دیگر چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار هم گفت: یکی از برنامه‌های ویژه جشنواره چهاردهم نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی است که ما در این زمینه ویژه‌برنامه طنز، محفل هنرمندان گرافیست، ویژه‌برنامه غزه و عملیات طوفان‌الاقصی، برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان حوزه سینما و دیگر حوزه‌های سیاسی و اجتماعی را در ایام برگزاری جشنواره خواهیم داشت. کتاب «سینما مردم» هم که به نوعی کتاب جشنواره مردمی فیلم عمار است در این دوره از جشنواره رونمایی می‌شود. این کتاب مشتمل بر معرفی کاملی از ادوار مختلف جشنواره عمار است که قرار است در ایام جشنواره پیش روی مخاطبان قرار گیرد. ما در بخش آرمان روح الله و نظم نوین جهانی شاهد اتفاقات بسیار خوبی بودیم که دربرگیرنده ارسال آثار بسیار خوبی به دبیرخانه بود. ما در جشنواره امسال همزمان با اکران فیلم‌های منتخب در سینما فلسطین، فیلم‌های منتخب را در سایت جشنواره هم به نمایش می‌گذاریم. البته این آثار با یک روز تاخیر در سامانه «عماریار» پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری آیین‌های نکوداشت چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار هم گفت: پاسداشت مازیار بیژنی به واسطه سه دهه حضور مستمر و انجام کارهای عدالت‌خواهانه در حوزه فلسطین و جبهه مقاومت در قالب شب طنز انقلاب اسلامی، پاسداشت محمد حسین لطیفی به واسطه کارهایی که در حوزه سینمای دفاع مقدس و فلسطین داشته، نکوداشت مرحوم پروانه معصومی به واسطه پنج دهه فعالیت در عرصه هنر انقلاب، نکوداشت سیدمحمد جوزی به واسطه ثبت تصویری خاطرات والدین شهدای گرانقدر عرصه دفاع مقدس، را داریم. جایزه ویژه «دستکش ننه عصمت» هم در این دوره از جشنواره به یکی از هنرمندان عرصه مقاومت اهدا می‌شود که نام هنرمند مورد نظر را در مراسم اختتامیه اعلام می‌کنیم. ما جوایز دیگری هم در حوزه‌های مختلف داریم که از سوی مجموعه‌های دیگر به بخش جوایز جشنواره اضافه شده است که جزییات آن در روزهای آتی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

در بخشی از این نشست، محمدصادق شهبازی با قرائت متنی در توصیف جشنواره عمار این رویداد را علیه سانسور و برای بیان صدای مردم دانست و گفت:‌ «عمار»، جشنواره سربلندها، جشنواره مدیران تحول‌خواه، جشنواره احیای ظرفیت‌هاست که با جایزه‌ای همچون خنجر یمنی می‌خواهد جلوی دیزنی و وارنر بایستد.

او در متن طولانی خود بدون نام بردن از شخص خاصی، به برخی نوشته‌های افراد مشهور در فضای مجازی نسبت به حوادث اخیر داخلی و منطقه اشاره کرد و افزود: عمار روایت طوفان و حداکثرهاست.  جشنواره عمار با جریان‌های محافظه کار مقابله می‌کند.   

وی همچنین در بخشی دیگری از نشست تاکید کرد:‌ جشنواره عمار از ابتدا سراغ ظرفیت‌های انقلاب رفت نه سراغ کاسبی از سلبریتی‌ها.  اگر الان نسبت به جشنواره، خودانتقادی داریم باید دایره را بزرگتر کنیم و تاکید کنیم که هر هنرمندی که به داشته‌های مردم ایران سر تعظیم فرود بیاورد، می‌تواند در این جشنواره حضور داشته باشد. ما همانطور که در سینما، گدایی اینفلوئنسرها را نمی‌کنیم‌ در فضای مجازی هم برای عمار همینطور هستیم.

در پایان این نشست پوستر جشنواره رونمایی شد.

جشنواره عمار ۲۱ دی‌ماه در سینما فلسطین افتتاح می‌شود و تا روز ۲۸ دی‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز