خبرگزاری کار ایران

ایرانشناس اسپانیایی مطرح کرد؛

وضعیت ناگوار آموزش زبان فارسی در اسپانیا/ آموزش زبان فارسی محدود به دوره‌هایی برای تکمیل آموزش دانشجویان عربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۲۱۴

خوان آنتونیو آلوارز-پدروسا، استاد دانشگاه کمپلوتنسه مادرید گفت: آموزش زبان فارسی در اسپانیا محدود به دوره‌هایی است که برای تکمیل آموزش دانشجویان عربی طراحی شده است. زبان فارسی در آکادمی‎‌های خصوصی هم تدریس می‎‌شود، اما برنامه درسی کامل و مستمر ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، خوان آنتونیو آلوارز-پدروسا (Juan Antonio Álvarez-Pedrosa) (ایران‌شناس اسپانیایی و استاد دانشگاه کمپلوتنسه مادرید) گفت: آموزش زبان فارسی در اسپانیا محدود به دوره‌هایی است که برای تکمیل آموزش دانشجویان عربی طراحی شده است. زبان فارسی در آکادمی‎‌های خصوصی هم تدریس می‎‌شود، اما برنامه درسی کامل و مستمر ندارد. 

وی با اشاره به اینکه علاقه به زبان فارسی در اسپانیا در سال‌های اخیر رشد چندانی نداشته است، ادامه داد: در اسپانیا ادبیات کلاسیک فارسی، علاقه‌مندان زیادی دارد، اما کتاب‌های چندانی به زبان اسپانیایی ترجمه نشده است. 

این استاد زبان‌شناسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دیپلماسی فرهنگی ابزار اساسی برای درک متقابل و بهبود روابط سیاسی و دانشگاهی بین کشورهاست، گفت: کتاب و ادبیات در دیپلماسی فرهنگی مهم است اما به تنهایی کافی نیست. تبادل تحصیلی به عبارتی تبادل دانش‌آموزان و معلمان کمک بیشتری به این موضوع می‌کند. مثلاً در اروپا ما تجربه برنامه اراسموس را داریم که نسل‌های جوان را به فرهنگ کشورهای همسایه نزدیک‌تر کرده است. 

وی در پایان با تاکید بر تاثیر هفته کتاب بر گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و دیپلماسی فرهنگی گفت: این یک رویداد بسیار مهم و حائز اهمیت در ایران است، هرچند در اسپانیا کمتر شناخته شده و نیاز به توجه بیشتری دارد. 

خوان آنتونیو آلوارز-پدروسا (Juan Antonio Álvarez-Pedrosa) استاد زبان‌شناسی هندواروپایی در دانشگاه کمپلوتنسه (Complutense) مادرید و رئیس موسسه مطالعات مذهبی است. وی چندین پروژه تحقیقاتی مرتبط با ارتباط زبانی و فرهنگی بین ایران پیش از اسلام و جهان کلاسیک، یونان و روم را انجام داده است. 

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم آبان آغاز به کار کرد و تا سی‌ام آبان ۱۴۰۲ به کار خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز