خبرگزاری کار ایران

ضرغامی در نامه‌ به مدیرکل یونسکو تأکید کرد:

نسل‌کشی گسترده‌ای توسط رژیم صهیونسیتی در حال انجام است/ ضرورت اقدام عاجل یونسکو برای صیانت از آثار تاریخی با قدمت ۵ هزارساله در غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۵۲۴

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) خواستار اقدام عاجل این سازمان برای صیانت از از آثار، اماکن و میراث‌فرهنگی سرزمین‌های اشغالی به ویژه غزه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در نامه سیدعزت‌الله ضرغامی (وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی جمهوری اسلامی ایران) به ادری آزوله (مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو)) آمده است: 

همانطور که مستحضر هستید، حدود یک ماه از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد و متاسفانه یک نسل‌کشی گسترده در سرزمین‌های اشغالی در حال انجام است. 

این حملات رژیم صهیونیستی به دلیل تخریب زیرساخت‌ها و کشتار غیرنظامیان به ویژه کودکان و زنان، علاوه بر اینکه فرصت‌های آموزشی را از این منطقه متراکم جمعیتی می‌گیرد، خطر نابودی آثار فرهنگی‌تاریخی را در این منطقه به همراه دارد. منطقه‌ای که قدمت آن ۵ هزار سال تخمین زده می‌شود و شامل قلعه‌ها، حمام‌ها، مساجد و کلیساهای تاریخی است. 

صیانت از آثار، اماکن و میراث فرهنگی سرزمین‌های اشغالی به ویژه غزه، نیازمند توجه بیشتر سازمان یونسکو است و اقدام عاجل سرکارعالی را می‌طلبد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز