خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه نقاشی «نوپیدایی» افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۶۲۸

نمایشگاه انفرادی «نوپیدایی» شامل نقاشی‌های لعبت میرصادقی، پنجشنبه ۴ آبان‌ماه افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه انفرادی لعبت میرصادقی با عنوان «نوپیدایی» در تاریخ پنجشنبه ۴ آبان‌ماه افتتاح شد. 

وی در شب افتتاحیه «نوپیدایی» عنوان کرد: :از سال ۹۰ به شکل جدی نقاشی و دیگر مدیوم‌ها را دنبال کردم و در شاخه‌های مختلف هنری نمایشگاه‌های متعددی را به شکل انفرادی و گروهی برگزار کردم. شش سال پیش در یک سانحه آشیل پای من آسیب دید و دکتر من میوه کاج را برای درکِ بهترِ روند درمانم مثال زد. تاندون آشیل پای من لایه لایه مراحل درمان را طی می‌کرد و درمانی که قرار بود با یک جراحی سخت اتفاق بیفته، طی دو سال اما بدونِ عمل جراحی حاصل شد. ایده اولیه این نمایشگاه در ذهن من از همان مثال میوه کاج شکل گرفت. به تحقیق درباره میوه کاج پرداختم و آنقدر این میوه، پُر رمز و راز بود که برای من به یک موجود زنده و دارای شعورِ ذاتی تبدیل شد. نماد سرسختی و صبوری بود. 

میرصادقی ادامه داد:  نمی‌توانم بگویم آثار من سورئال است یا واقع‌گرایانه. بسته به اتفاقات در هر برهه حرفم را به روش خودم می‌گویم. هنر واقع‌گرایانه از نظر من مثل صحبت کردن است. می‌توان ساده صحبت کرد و گاهی در ابهام و استعاره که انگار هنر انتزاعی منجی هنرمند می‌شود. این 

کشمکش میان دنیای واقع‌گرایانه و دنیای سورئال برای من همیشه وجود داشته است.

لعبت میرصادقی در خصوص انتخاب عنوان «نوپیدایی» برای این نمایشگاه گفت: در آن دو سالی که تحت درمان بودم برای من شبیه به تولد دوباره و بازخوانی دوباره کاج بود. به دنبال یک عنوان خاص بودم و در نهایت به «نوپیدایی» رسیدم که می‌تواند بیانگر این نمایشگاه برای من باشد. نوپیدایی یعنی ظهور دوباره.» 

او با اشاره به ادامه‌ دار بودن چنین نمایشگاه‌هایی در آینده، در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: من کشورم را خیلی دوست دارم و در آینده باز هم در کشورم نمایشگاه برگزار خواهم کرد و به فکر برگزاری آن‌ها در خارج از کشور هم هستم.» 

لعبت میرصادقی فارغ‌التحصیل از رشته صنایع دستی گرایش جواهرسازی و دارای مدرک فوق لیسانس مرمت آثار باستانی و همچنین فوق لیسانس هنر از دانشگاه تورورگاتا شهر رُم، ایتالیا است.

گفتنی است این نمایشگاه تا پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ به آدرس تهران، خیابان سنایی، کوچه نوزدهم، پلاک ۱۶، زنگ دوم میزبان علاقمندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز