خبرگزاری کار ایران

بحثی تاریخی در آستانه جنگ جهانی دوم که کتاب شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۲۳۸

کتاب «جنگ و تداوم انقلابی (بحثی تاریخی در آستانه جنگ جهانی دوم)» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «جنگ و تداوم انقلابی (بحثی تاریخی در آستانه جنگ جهانی دوم)» نوشته لئون تروتسکی با ترجمه خسرو ملکوتی در شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۲۵۰ هزار تومان به همت نشر طلایه پرسو منتشر و به بازار کتاب عرضه شد. 

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: 

لئون تروتسکی، با دفاع از مبانی ماتریالیستی سوسیالیسم علمی، پاسخ آن‌هایی را می‌دهد که در اواخر دهه ۱۹۳۰ در جنبش کارگران به فشارهای فزاینده افکار عمومی بورژوایی خم شدند؛ فشارهایی که ناشی از تدارک دولت ایالات متحده آمریکا برای ورود به جنگ رو به گسترش امپریالیستی در اروپا بود. او توضیح می‌دهد که چرا کارگران باید با حملات قدرت‌های سرمایه‌داری با دولت منحط کارگران شوروی مخالفت کنند. و چرا فقط آن حزبی می‌تواند رهیافتی انقلابی را ترسیم کند که می‌رزمد تا تعداد فزاینده‌ای از کارگران را به صفوف حزب و رهبری‌اش جذب کند. 

لئون تروتسکی از رهبران مرکزی انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ بود. در سال ۱۹۲۹، جوزف استالین او را تبعید کرد و در سال ۱۹۴۰ یک مأمور استالین او را به قتل رساند. این کتاب، همپای کتاب مبارزه برای حزبی پرولتری، اثر جمیز پی کانن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز