خبرگزاری کار ایران

فاشیسم چیست و چگونه می‌شود با آن مبارزه کرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۱۸۱

«فاشیسم چیست و چگونه می‌شود با آن مبارزه کرد؟» نوشته لئون تروتسکی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «فاشیسم چیست و چگونه می‌شود با آن مبارزه کرد؟» نوشته لئون تروتسکی با ترجمه محمد رادمنش از سوی تشر طلایه پرسو روانه بازار کتاب شد.

در بحبوحه مبارزه علیه جنبش رو به رشد فاشیسم در اروپای دهه ۱۹۳۰، لئون تروتسکی منشا و ماهیت فاشیسم را به مثابه یک پدیده جدید اجتماعی در عصر امپریالیسم بررسی می‌کند و برای مبارزه با آن، استراتژی طبقه-کارگری ارائه می‌دهد.

«فاشیسم چیست؟»، «موسولینی چگونه پیروز شد»، «خطر فاشیسم بر آلمان سایه می‌اندازد»، «یک حکایت ازوپی»، «پلیس و ارتش آلمان»، «بورژوازی، خرده بورژوازی و پرولتاریا»، «سقوط دموکراسی بورژوایی»، «آیا خرده بورژوازی از انقلاب می‌ترسد؟»، «میلیشیای کارگری و مخالفانش»، «چشم‌انداز در ایالات متحده امریکا» و «حزب انقلابی را بسازید!» عناوین فصل‌های کتاب «فاشیسم چیست و چگونه می‌شود با آن مبارزه کرد؟» را تشکیل می‌دهند.

در این کتاب می‌خوانیم:

«زمانی که سرمایه‌داران در مقابله با بحران‌های شدید دیگر قادر نیستند با توسل به ابزار دموکراتیک حکومت کرده و بر اوضاع مسلط شوند، به فاشیسم متوسل می‌شوند. عملکرد تاریخی فاشیسم، درهم کوبیدن طبقه کارگر، نابودسازی سازمان‌هایش و خفه کردن آزادی‌های سیاسی مردم است.»

این کتاب در ۷۲ صفحه و با قیمت ۲۴ هزار تومان منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز