خبرگزاری کار ایران

کتاب «صیانت از تاریخ عصر بیداری زحمت‌کشان» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۹۰۵

کتاب «صیانت از تاریخ عصر بیداری زحمت‌کشان» سعی دارد انقلاب کوبا را از زبان رهبران خود بیان کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «صیانت از تاریخ عصر بیداری زحمت‌کشان» نوشته ماری-آلیس واترز با ترجمه نرگس عمومی توسط نشر طلایه پُرسو در ۵۶ صفحه و در تیراژ ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۶۵ هزار تومان منتشر و روانه بازار شد. 

ناشر در بخشی از یادداشت خود در این کتاب آورده است: 

گفته شده که گذشته چراغ راه آینده است. البته به شرطی که حرکت‌های تاریخی گذشته صادقانه مکتوب شود و در دسترس همگان قرار گیرد. وگرنه گذشته‌ها تبدیل به افسانه می‌شوند، و نه راهگشا. مجلد حاضر معارفه انتشارات پاث فایندر است که به این هدف تاریخی بنیان‌گذاری شده است. 

ماری-آلیس واترز تاکید دارد که پاث فایندر همواره کوشیده تا کتاب‌هایی از رهبران انقلابی منتشر کند و اجازه دهد آن‌ها خود، با کلام خود، سخن بگویند… به همین دلیل سخنرانی‌ها و نوشته‌های رهبران انقلاب کوبا را منتشر می‌کنیم مخصوصا ارنستو چه گوارا و فیدل کاسترو. تا بدین طریق انقلاب کوبا خود از طریق لایق‌ترین نمایندگانش سخن گفته باشد. 

این نوشته ترجمه فارسی دو سخنرانی است که نویسنده در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۴ در شهر هاوانا در کوبا ایراد کرد. 

در پشت جلد کتاب آمده است: 

«پاث‌فایندر به سخنرانی‌ها و نوشته‌های رهبرانی اولویت می‌دهد که در خط مقدم مبارزات انقلابی رنجبران در سراسر جهان هستند، آنان که با ذهنی بُرنده و انتقادی، از اعماق رده‌های رنجبران سخن می‌گویند و می‌نویسند.» (از سخنرانی ماری-آلیس واترز در هاوانا، کوبا، ۱۰ فوریه، ۲۰۰۴) 

بهترین آثاری که پاث‌فایندر منتشر می‌کند، آن‌هایی هستند که در گرماگرم نبردهای سیاسی نوشته شده‌اند. ما راه را باز می‌کنیم تا انقلابیون خود سخن بگویند، و با کلام خود. کارگران و کشاورزان انقلابی-اندیش، و جوانانی که به آن‌ها جلب می‌شوند، نیازی به مفسر یا واسط ندارند. 

آن‌ها نیازمند کلامی هستند که دقیق و جامع عرضه شود، و موثق و رسا ترجمه گردد. و مضاف بر آن، افزودن شرح اسامی و موضوعات، نقشه و سایر مطالبی که می‌تواند برای خواننده‌ای که امروز در، زمان و مکان متفاوت زندگی می‌کند، مفید باشد. این کاری است که پاث‌فایندر انجام می‌دهد. 

«انتخاب یکی از کتاب‌های پاث‌فایندر و مطالعه مارکس، یا لنین، یا مالکم ایکس، یا چه‌گوارا، نه تنها معلومات خواننده را بیشتر می‌کند، بلکه اعتماد به خویش خواننده را نیز عمیق‌تر می‌کند و افق بینش او را گسترش می‌دهد.» (از سخنرانی ماری-آْیس واترز در هاوانا، کوبا، ۲-۳ فوریه، ۱۹۹۸)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز