خبرگزاری کار ایران

رونمایی از سه کتاب «هارون یشایایی»، «قباد شیوا» و «بهروز غریب‌پور» به روایت ناصر فکوهی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۷۰۹

سه کتاب «هارون یشایایی»، «قباد شیوا» و «بهروز غریب‌پور» اولین سری از مجموعه‌ای با موضوع تاریخ شفاهی به روایت ناصر فکوهی منتشر شدند.

به گزارش ایلنا، انتشارات گهگاه مجموعه تاریخ شفاهی را تدارک دیده است و سه کتاب «هارون یشایایی»، «قباد شیوا» و «بهروز غریب‌پور» اولین سری از این مجموعه هستند که به روایت ناصر فکوهی منتشر شده‌اند. 

این سه کتاب در چارچوب پروژهای پیوسته با عنوان «تاریخ فرهنگی ایران مدرن به انتشار می‌رسد و این پروژه به بررسی گسترده‌ی فرهنگ ایران در قرن بیستم اختصاص دارد. هدف ناصر فکوهی و انتشارات گهگاه در این پروژه ارائه‌ی کتابهایی برای توصیف آغازین کنشگر یا شخصیت فرهنگی به زبان قلم و روایت خود او بوده است.

ناصر فکوهی در مقدمه این کتاب اینطور آورده است:

«این بخش از پروژه از سال ۱۳۸۴ به مثابه‌ی پروژه‌ای مستقل آغاز شد و در نخستین مرحله صرفاً شامل مصاحبه‌های شفاهی و گردآوری اطلاعات بود. سه کتاب حاضر از کتاب‌هایی است که در بخش کنشگران فرهنگ معاصر منتشر می‌شوند. در یک کلام، هدف اساسی از این پروژه، رسیدن به تألیف‌های ابتدا توصیفی و سپس تحلیلی و نه تاریخ‌شناسانه، با نگاه فرهنگی اجتماعی برای درک مدرنیته در همه‌ی ابعاد مثبت و منفی آن، در ایران کنونی و تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات فرهنگی بر اساس داده‌ها و تجربیات گذشته است».

به مناسبت انتشار اولین سری از کتاب‌های تاریخ شفاهی، مراسم رونمایی از این اثر با حضور هارون یشایایی، قباد شیوا و بهروز غریب‌پور، ابراهیم حقیقی، بهروز مرباغی و حسین پاکدل در شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز