خبرگزاری کار ایران

«خلجان» نوشته غزاله بزرگ‌زاده منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۱۷۵

مجموعه‌داستان «خلجان» ششمین کتاب غزاله (فخری) بزرگ‌زاده است که به تازگی از سوی نشر روزگار منتشر شده. از این نویسنده و شاعر پیشتر سه مجموعه‌شعر «عرفان» (۱۳۹۵)، «سودای وصال» (۱۳۹۶) و «نقش سایه» (۱۳۹۷) و دو رمان «گمشده‌ای در مه» (۱۴۰۰) و «راز یک معما» (۱۴۰۱) منتشر شده بود.

به گزارش ایلنا، تازه‌ترین اثر غزاله (فخری) بزرگ‌زاده، مجموعه‌داستان «خلجان» است که شامل چهار داستان کوتاه به نام‌های «گریبان»، «تَحَسُر»، «تموج» و «الحاح» است. نسخه انگلیسی این کتاب با نام «fear and desire» در انتشارات لمبرت نیز به چاپ رسیده است.

«خلجان» مجموعه‌ای متشکل از چهار داستان کوتاه اجتماعی با محوریت زنان است؛ تمامی شخصیت‌های هر چهار داستان، به گونه‌ای است که خواننده فارغ از هر جنسیت و سن و سالی که دارد، احساسات و اتفاقاتی مشترک و مشابه، نه دقیقا همان اتفاق‌ها، بلکه با مضمونی مشابه را تجربه کرده و از سر گذرانده است؛ شخصیت‌هایی که می‌توان با آنها همزادپنداری کرد و مشابه هر کدام از آن‌ها را در جامعه به‌عینه یافت. کاراکترهایی سیاه، سفید و خاکستری و از نسل‌های مختلف که هر کدام از زاویه نگاه خویش به زندگی نگاه می‌کنند و در موقعیت‌های مختلف و حساسِ زندگی، سرنوشت خویش را با تصمیم‌های درست یا غلط رقم می‌زنند.

در بخشی از داستان «تَحَسُر» می‌خوانیم:

نای حرف زدن ندارم. دلم برای خودم می‌سوزد. با صدایی کم‌جان که به ناله بیشتر شباهت دارد می‌گویم: «ولی مادر این چیزها دیگر برای من چه فایده دارد؟! آن‌چه نباید می‌شد، شد. مرا در ناامیدی غرق ساخته‌اند. آیا این برای نابودی یک آدم کافی نیست؟»

کتاب «خلجان» نوشته غزاله (فخری) بزرگ‌زاده در ۶۰ صفحه و با تیراژ ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان از سوی نشر روزگار منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز