خبرگزاری کار ایران

کتاب «سولی» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۷۷۶

کتاب «سولی» رمانی با محوریت ورزش بسکتبال و پرداختن به مصیبت‌های وارد شده به سودان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «سولی» نوشته جان گریشام با ترجمه الهام شمس‌نژاد توسط انتشارات مروارید با قیمت ۲۲۵ هزار تومان منتشر و روانه بازار شده است. 

این رمان با محوریت پرداختن به ورزش بسکتبال در کشور سودان جنوبی به بیان بخشی از مشکلات و چالش‌هایی می‌پردزاد که وزرشکاران یک کشور تازه استقلال یافته با آن روبه رو می‌شوند. درواقع، گریشام، با الهام از مصیبتی که بر سودان جنوبی می‌رود و اشتیاقی که جوانان سودان جنوبی برای پیشرفت و اصلاح کشورشان دارند، داستانی خواندنی و متفاوت با آنچه تاکنون از او خوانده‌ایم خلق کرده است. تنها کسی که از شخصیت‌های خلق شده توسط جان گریشام از ثبات قدم بیشتری برخوردار است، خودِ جان گریشام است. 

بسیاری از بازی‌ها و ورزش‌های سنتی به ویژه کشتی و بسکتبال، در سودان جنوبی محبوبیت دارند و عمدتا پس از برداشت محصول و اتمام فصل کشاورزی، مسابقاتی در آن کشور برگزار می‌شود. علاوه بر علاقه‌ای که جوانان آن کشور به بسکتبال دارند، وجود ستاره‌هایی که به اتحادیه ملی بسکتبال (ان. بی. ان) راه یافته‌اند و درآمدهای رویایی دارند، جوانان سودان جنوبی را بر آن داشت تا برای پیوستن به تیم‌های بسکتبال تلاش کنند. در این کتاب بخشی از این رویاپردازی را می‌خوانید. 

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز