خبرگزاری کار ایران

کتاب «محرم اسرار» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۱۱۹

کتاب «محرم اسرار» گزینه‌ای از مقالات ادبی و فرهنگی جلال الدین همایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «محرم اسرار» اثر جلال الدین همایی گزینه‌ای است از مقالات ادبی و فرهنگی نویسنده است که در ابتدا، زندگی‌نامه و فهرست آثار و تالیفات وی به طبع می‌رسد، سپس این مقالات در آن فراهم می‌آید: «شاهنامه فردوسی: شاهکار سخنوری و سخنرانی»، «رودکی و اختراع رباعی»، «ابن‌سینا یکی از دانشمندان بزرگ ایران»، «مقام حافظ»، «مستدرکات دیوان شمس»، «افکار تازه و نوآوری‌های علمی ابوریحان»، «صبای کاشانی»، «ظهیر فاریابی»، «بررسی شعر مسعود سعد سلمان» و «جبر و اختیار و قضا و قدر از دیدگاه مولوی و متکلمان اسلامی.» 

جلال‌الدین همایی یکی از اساتید برجسته فرهنگ، ادبیات و تاریخ ایران بود و سال‌ها در چند رشته مختلف به تدریس در دانشگاه تهران اشتغال داشت. در کتاب حاضر نمونه‌هایی از تحقیق‌ها و تحلیل‌های او درباره استاتیدی از جمله حافظ، ابوریحان، ابن سینا و… به رشته تحریر درآمده و مخاطبان می‌توانند این کتاب را با قیمت ۱۵۰ هزار تومان تهیه کنند. 

کتاب «محرم اسرار» که در ۲۶۷ صفحه به همت انتشارات مروارید منتشر و روانه بازار شده است، با نقلی از زندگی‌نامه جلال‌الدین همایی آغاز می‌شود. او در خانواده‌ای به دنیا آمد که از زن و مرد همه اهل سواد و هنر بودند. پدر او میرزا ابوالقاسم محمد نصیر متخلص به طرب، فرزند مرحوم همای شیرازی است. فنون ادب را قسمتی در خانه خدمت پدر و برادران بزرگترش و قسمتی را نزد اساتید و مدرسان آن زمان تحصیل کرد. فقه را نزد اساتید فقه که از آن جمله می‌توان به سید العلماء میرزا محمد هاشم چارسوقی نام برد. فلسفه را نزد جهانگیرخان قشقایی و آخوند ملامحمد کاشانی آموخت. 

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز