خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد:

فروش ۷۰ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب طی سه روز نخست/ تخفیف فروش کتاب باید قاعده‌مند باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۳۶۱

در نشست خبری چهارمین روز برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از فروش ۷۰ میلیاردی کتاب و ارائه قاعده مند تخفیفات خبر داده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی رمضانی، قائم‌مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشست خبری چهارمین روز برگزاری این دور از نمایشگاه کتاب گفت: مردم با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به نمایشگاه بیایند. راه‌های دسترسی از خیابان  بهشتی و مصلا فراهم است.

وی درخصوص ارائه آمار فروش ۳ روز نخست برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، گفت: مبنای ارائه آمار تا ساعت ۲۳ روز گذشته است و فروش دستگاه‌های کارتخوان رسمی ۳۵ میلیارد تومان فروش حضوری را نشان می‌دهد که با در نظر گرفتن دستگاه‌های غیر رسمی، به رقم ۴۵ میلیارد تومان فروش حضوری می‌رسد. در بخش مجازی نیز تا ساعت ۲۱ شب گذشته ۲۵ میلیارد تومان فروش داشتیم. در کل طی سه روز نخست، حدود ۷۰ میلیارد تومان خرید از نمایشگاه ثبت شده و مجموع سفارش‌های تحویل شده به مردم هم ۱۰۰۰ سفارش بوده است. 

به گفته این مقام مسئول، کمیته تخلفات نیز در روز نخست یکی از ناشران که آثار بدون مجوز عرضه می‌کرد را مطابق دستورالعمل اجرایی تعطیل و آن را از شرکت در یک دوره از نمایشگاه‌های کتاب محروم کرد. تاکنون برای سه ناشر درخصوص رعایت حجاب پرونده تشکیل و اخطار داده شده لست. راهبرد فرهنگی در این خصوص در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مد نظر است. 

تاکید بر استفاده از بن کارت‌ها به صورت خرید مجازی و حواشی که پیرو بنرهای حجاب نمایشگاه به وجود آمده، از جمله مواردی است که رمضانی به آن اشاره داشت. 

وی در خصوص تخلفات فروش مجازی نیز گفت: هنوز گزارشی در این حوزه نداشتیم و اگر باشد بر اساس ضوابط برخورد خواهیم کرد. جستجوی کتاب در بخش مجازی نیز با اولویت ناشر و کتابفروشی‌های مختلف ارائه می‌شود که به تبع کتاب‌ها با قیمت‌های مختلف ارائه می‌شود. در حوزه بین‌الملل نیز بیش از ۲۰۰ ناشر هستند درحالی که ممکن است برخی غرفه‌داران نماینده چندین ناشر باشند. ایرانیان خارج از کشور که امکان پرداخت در درگاه‌های داخلی را داشته باشند هم می‌توانند خرید داشته باشند و شرکت پست هم برایشان ارسال خواهد کرد.

رمضانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر تخفیفات بیشتری که در برخی از سایت‌های فروش کتاب ارائه می‌شود و اینکه آیا قرار هست سایت فروش کتاب نمایشگاه با آنها اجماع کند، گفت: نمایشگاه کتاب بنای رقابت با سایر بخش‌های فعال در حوزه فروش کتاب را ندارد. ضمن آنکه آنها اجازه ارائه تخفیف‌های اینچنینی را ندارد چراکه قواعد تخفیف باید رعایت شود. مجموعه نمایشگاه باید دسترسی را برای مردم و ناشران فراهم کند که مشخص‌کننده روند کار است و امسال ۱۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود. بیش از این تخفیف به تولید کننده آسیب می‌زند یا آنکه ممکن است کتاب‌های تقلبی را وارد بازار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز