خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مطرح شد؛

تخفیف و تسهیلات ویژه نمایشگاه کتاب تهران به معلمان و کارگران/ تخصیص ارز دولتی برای خرید کتاب‌های خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۲۹۴

مسئولان برگزاری نشست خبری سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تخفیف و تسهیلات ویژه نمایشگاه کتاب تهران به معلمان و کارگران و تخصیص ارز دولتی برای خرید کتاب‌های خارجی خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صبح امروز با حضور مسئولان برگزارکننده این دور از نمایشگاه برگزار شد. 

یاسر احمدوند (معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) با اشاره به آنکه این دوره از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌شود، گفت: شعار این دوره "آینده خواندنی ست" است و آینده هر کشور در دست خواندن است. نمایشگاه کتاب زمینه‌ای برای جلب توجه خانواده‌ها به این مهم است و امیدواریم با خدمات خوبی که ناشران ارائه خواهند کرد نقش مهمی در ارتقای فرهنگی کشور داشته باشیم.

توجه به محتوا و برنامه‌های فرهنگی یکی از اهداف برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که احمدوند به آن اشاره کرد و گفت: سعی داریم خاطره شیرین فرهنگی را برای همگان به جای بگذاریم.

احمدوند درخصوص حضور کتابفروشان در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تقریبا در تمام نمایشگاه‌های کتاب دنیا کتابفروشی اتفاق می‌افتد. نمایشگاه کتاب تهران باید به تمام حلقه‌های تولید، مصرف و توزیع کتاب کمک کند. یکی از این حلقه‌ها کتابفروشان هستند. ناشران نیز از یارانه مستقلی برخوردارند که حضور کتابفروشان به آنها آسیب نزند حدود ۲۰۰ کتابفروشی در بخش مجازی نمایشگاه فعال خواهند بود و حضور نخواهند داشت.

 احمدوند همچنین از ارائه تسهیلات بانک ملی برای خرید معلمان از نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: وزیر کار نیز در توافق با وزیر ارشاد اعلام آمادگی کرد که کارگران نیز از تسهیلات و تخفیفات خرید از نمایشگاه کتاب بهره‌مند شوند. 

در ادامه؛ علی رمضانی (قائم‌مقام و سخنگوی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) گفت: آنچه از دور گذشته تجربه کسب کردیم تعامل با رسانه‌ها و برقراری ارتباط با مردم است. امسال کتابفروشان به عرضه‌کنندگان نمایشگاه افزوده شدند چراکه همواره شبه چگونگی و میزان عرضه در نمایشگاه کتاب وجود داشته. 

او ادامه داد: سال گذشته نواقصی در آماده‌سازی داشتیم که سعی کردیم امسال رفع شود. در کمیته‌های مختلف از پاسخگویی گرفته تا کمیته ناشران خارجی، کمیته فرهنگی و... را داریم. کمیته پاسخگویی در ۲۰ نقطه نمایشگاه حضور خواهند داشت. کارافزار نمایشگاه در دسترس و قابل دریافت است و نقشه نمایشگاه در دسترس است. مراکز توزیع نقشه را داریم و بهبود مرکز تماس را فعال کرده‌ایم و ۹۸۹۸ از صبح پاسخگو خواهند بود.  

قائم‌مقام و سخنگوی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: کمیته ناشران خارجی کتابهایی از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳ با ۴۵ هزار عنوان کتاب ارائه خواهد داد‌. در کمیته بین‌المللی نیز میزبان تاجیکستان به طور ویژه خواهیم بود و وزرای فرهنگ ونزوئلا و تاجیکستان حضور خواهند داشت. در سرای ملل نیز بیش از ۴۰ نشست تخصصی خواهیم داشت و ۳۰ مهمان از کشورهای مختلف حضور خواهند داشت و از ۲۷ کشور حاضر خواهند شد. در کل از ۴۰ کشور در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهند داشت. 

رمضانی خاطرنشان کرد: سالن کتابیاران میزبان فعالان حوزه کتاب خواهد بود و سینما کتاب نیز مستقر خواهد شد.

به گفته رمضانی، برنامه‌های کودک و نوجوان و بزرگسال در این نمایشگاه برگزار می‌شود و در ایام مختلف برنامه‌های ویژه برگزار خواهد شد. یارانه خرید کتاب دانشجویان، طلاب و اساتید نیز تخصیص یافته و افزایش چشمگیری داشته. برای اهل قلم نیز براساس گروه‌های مختلف یارانه خرید کتاب از ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده.

او تصریح کرد: جایگاه ویژه خبرنگاران خواهیم داشت و برای خبرنگارانی که ثبت نام کرده بودند کارت صادر شده. همچنین معرفی نمایشگاه به خارجی‌ها بیشتر شده و اندیشمندان مختلف درباره نمایشگاه کتاب اظهارنظر کردند. ناشران نیز در حال دریافت غرفه‌هایشان هستند. 

قائم‌مقام و سخنگوی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از انجام گفتگوهایی برای حضور آژانس‌های ادبی خبر داد و گفت: امسال فعالان و آژانس‌های ادبی داخلی و خارجی در یک سالن خواهند بود و با چینش مناسبی در کنار هم حضور خواهند داشت. با گفتگوهایی که شکل خواهد گرفت شرایط انتقال کتاب‌ها و ترجمه آنها نیز فراهم خواهد شد.

رمضانی درخصوص حمایت دولت از خرید کتاب‌های خارجی گفت: دولت با نرخ مناسب کتاب‌های بخش خارجی را ارائه خواهد داد و البته درصدد آن هستیم تا نرخ را بهبود بخشیم و حداکثر حمایت را در این بخش دریافت کنیم. ۳۰ درصد تخفیف در کتاب‌های خارجی منتشر شده از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ خواهیم داشت. ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ بدون یارانه به فروش خواهند رسید‌. 

به گفته او، در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۳۰۰۰ شرکت کننده شامل ۲۷۰۰ ناشر، ۲۰۰ کتابفروشی و ۱۰۰ عرضه کننده خواهندبود. ناشران متخلف اجازه حضور نیافتند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز