خبرگزاری کار ایران

بنیاد شهید از ساخت فیلم‌های مرتبط با شهدا حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۸۸۶

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر هنرمندان کار فاخر، مناسب و در تراز داشته باشند، تمامی همت خود را برای حمایت از آن‌ها انجام خواهیم داد تا کارهای خوبی بسازند.

به گزارش ایلنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی (معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران) در مراسم دیداری که شب گذشته با هنرمندان برگزار شد و برنامه‌های بنیاد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق این افراد اظهار کرد: یکی از اهداف جلسه، تشکر از هنرمندانی بود که در سال‌های گذشته زحمات زیادی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشیدند. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: همچنین هدف دیگر این جلسه ایجاد همکاری‌های جدید با این افراد بود که حوزه فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران را خانه خود بدانند. 

وی با اشاره به حمایت بنیاد شهید از هنرمندان برای ساخت کارهای فاخر گفت: با این افراد عهد خواهیم بست که اگر کار فاخر، مناسب و در تراز داشته باشند، تمامی همت خود را برای حمایت از آن‌ها انجام خواهیم داد تا کارهای خوبی بسازند. 

لزوم تعامل بیشتر با هنرمندان به منظور انتقال فرهنگ ایثار و شهادت

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در گردهمایی هنرمندان گفت: بنیاد شهید در کنار خدماتی که به خانواده‌های معظم شهدا ارائه می‌دهد، رسالت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا را نیز دارد. 

وی افزود: زنده نگهداشتن یاد شهدا، سرادارانی که هر کدام آن‌ها یک اسوه برای مردم به ویژه جوانان هستند از جمله رسالت‌های بنیاد شهید که امروزه باتوجه به تحولات جدید و ابزارهای موجود، هر مقدار که از هنر برای معرفی زوایای زندگی شهدا استفاده شود، تاثیر بیشتری دارد. خوشبختانه نهضتی در همین راستا با تاکید رهبر انقلاب آغاز و خاطرات رزمندگان و شهدا تدوین شده است که در همین راستا کتاب‌های زیادی برای شهدا آماده شده که هر کدام از این‌ها می‌تواند تبدیل به یک فیلم سینمایی، تئاتر و نمایش شود. از این منابع در حوزه‌های گوناگون می‌توان استفاده کرد و باتوجه به نگاه فرهنگی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اقدامات خوبی صورت گرفته است. 

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با مشارکت هنرمندان

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخشی دیگر از صحبت‌هایش تصریح کرد: هنرمندان در گروه‌های مختلف هنری ارتباط خوبی با بنیاد شهید در ۱ سال و نیم گذشته داشته‌اند و در عرضه ایثار و شهادت فعالیت‌های خوبی به ثمر رسید. در یک سال و نیم گذشته علی‌رغم مشکلات مالی که داشتیم، تلاش شد موضوعات فرهنگی بنیاد بازسازی شود و توجه بیشتر به این حوزه داشته باشیم. 

وی افزود: امیدواریم با یک اقدام جمعی بتوانیم گام‌های بلندتری برداریم و موضوع ایثار و شهادت را با کارهای مشترک ترویج دهیم. از هنرمندان کمک می‌خواهیم تا فعالیت‌های آتی را بهتر انجام دهیم و همکاران ما در معاونت فرهنگی برنامه‌های مشترکی را این قشر برگزار خواهند کرد. 

قاضی‌زاده هاشمی گفت: یکی از اهداف جلسه، تشکر از هنرمندانی بود که در سال‌های گذشته زحمات زیادی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشیدند. همچنین هدف دیگر این جلسه ایجاد همکاری‌های جدید با این افراد بود که حوزه فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران را خانه خود بدانند. با هنرمندان عهد خواهیم بست که اگر کار فاخر، مناسب و در تراز داشته باشند، تمامی همت خود را برای حمایت از آن‌ها انجام خواهیم داد تا کارهای خوبی را بسازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز