خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در پیام نوروزی ۱۴۰۲ 

هفت‌سین موزه زنده صنایع‌دستی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۵۹۴

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در پیام نوروزی 1402، هفت‌سین را موزه زنده صنایع‌دستی دانست که هنرمندان عاشق آن را می‌آفرینند تا معیشت و هویت را درهم بیامیزند.

به‌گزارش ایلنا به نقل از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، در پیام تبریک نوروزی مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور آمده است: نوروز مستغنی از هر توصیف، باززایی و نوزایی طبیعت است و نقطه آغاز بهتر شدن و بهتر زیستن با تمسک به «مقلب القلوب» برای رسیدن به «احسن الحال» است.

نوروز دستور تغییر و بهبود است و کائنات و طبیعت به زیباترین شکل ممکن در انجام آن اقدام می‌کنند.

صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران در بالاترین ظرفیت برای ارتقا و اعتلا قرار دارد. هفت‌سین موزه زنده صنایع‌دستی است که هنرمندان عاشق آن را می‌آفرینند تا معیشت و هویت را در هم آمیزند. 

هنرمندان ایران زمین با هر زخمه، با هر ضربه، با هر نقش و با هر کوک تعهد به زیبایی را بر جان چوب، خاک، فلز، چرم، شیشه و تار و پود پارچه حک می‌کنند با نام «محول الحول و الاحوال» و با مدد از «مدبر الیل و النهار» به‌تازگی فروردین و به ریشه‌دار بودن نوروز، طراوت، اقتدار، زیبایی و «احسن الحال» از آن آنان باد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز