خبرگزاری کار ایران

اقامت ۳۷۷ هزار و ۶۵۵ گردشگر در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۵۹۰

معاون گردشگری آذربایجان شرقی از اقامت ۳۷۷ هزار و ۶۵۵ گردشگر در استان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، علیرضا بایرام زاده سه‌شنبه یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به آغاز سفرهای نوروزی از هفته‌ پایانی اسفندماه بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری به صورت مستمر در حال انجام است که به دنبال این اقدام تا ۲۹ اسفندماه، ۱۴۶۳ بازدید از تاسیسات گردشگری انجام گرفته که منجر به صدور ۱۳۷ اخطار کتبی، ۷۷ تذکر و ۳ پلمپ شده است.

معاون گردشگری آذربایجان شرقی، ادامه داد: با توجه به ظرفیت ۳۰ هزار تختی مراکز اقامتی استان، تا روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱، ۳۷۷ هزار و ۶۵۵ نفر در مراکز اقامتی استان اقامت داشتند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

او در ادامه از آمادگی تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی برای پذیرش گردشگران خبر داد و گفت: در این راستا تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱, تعداد کل بازدید از اماکن استان به ۲۷۴ هزار و ۷۵۲ بازدید رسیده است که از بین اماکن تاریخی مورد بازدید قرار گرفته؛ روستای کندوان، کلیسا سنت استپانوس و موزه آذربایجان بیشترین بازدیدها را به خود اختصاص داده‌اند.بایرام زاده اظهار داشت: تاکتون 6 جلسه ستاد خدمات سفر استانی و ۲۷ جلسه شهرستانی در راستای برنامه‌ریزی و پیگیری وظایف کمیته‌های ستاد خدمات سفر برگزار شده است. همچنین برای رونق حوزه صنایع دستی استان، بیش از ۵۰ مورد نمایشگاه صنایع دستی موقت در سرتاسر استان برپا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز