خبرگزاری کار ایران

از خانه تکانی عید تا پذیرش تفاوت‌های فردی در «قلک»

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۳۵۱

صدوچهارمین شماره ماهنامه قلک ویژه اسفندماه همراه با شعر، داستان، بازی و سرگرمی به مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، با مطالبی درباره خانه تکانی عید، پذیرش تفاوت‌های فردی و کنترل خشم و عصبانیت منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ماهنامه قلک، در شماره اسفند این نشریه که هدف از انتشار آن آموزش مفاهیم اجتماعی، اقتصادی و سبک زندگی به کودکان ۳ تا ۱۰ سال است، برای آشنایی کودکان با مشاغل در بخش مجموعه داستان «این چه کاریه؟» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی همراه با «بیجو» این‌بار هم با یک شغل جدید آشنا می‌شویم. 

داستان «نت سکوت» نوشته الهه ایرانفرد و تصویرگری آناهیتا لیمویی تلاش دارد تا به بچه‌ها بیاموزد تفاوت‌های شخصیتی آدم‌ها را ببینند و آن‌ها را مهم بدانند مثل آنکه کسی می‌تواند برونگرا و پر سروصدا باشد و کسی دیگر آرام و درونگرا باشد و همه در کنار هم می‌توانند دنیای بهتری داشته باشند. 

داستان «خانه تکانی» نوشته فرید صالحی و تصویرگری ویدا کریمی از دیگر مطالبی است که در این شماره می‌خوانیم. بچه‌ها با خواندن این داستان که درباره حال و هوای پیش از سال نو و خانه تکانی است، متوجه می‌شوند می‌توان از وسایلی که شاید به نظرمان کهنه شده‌اند، دوباره استفاده یا بعضی دیگر را بازیافت کرد. 

در صدوچهارمین ماهنامه قلک، در صفحه «کاردستی» کودکان یاد می‌گیرند با پوست میوه یک خرچنگ نارنجی بامزه درست کنند. 

داستان «شای‌شای و بادکنک جادویی» نوشته شهرزاد شهرجردی و تصویرگری آناهیتا لیمویی یکی دیگر از مجموعه داستان‌های سریالی ماهنامه قلک است که در این شماره نیز بچه‌ها همراه با «شای شای» یاد می‌گیرند چگونه با دوستانشان ارتباط بگیرند، اگر از هم ناراحت شدند چگونه خشم خود را کنترل کنند و سپس مشکل را حل کنند. 

در این شماره قلک، بچه‌ها در بخش اخبار قِل قُلَکی با عنوان «از پنجره خونه چندتا درخت می‌بینی؟» نوشته زهرا جلائی‌فر و تصویرگری میثم موسوی از اخبار روز مطلع می‌شوند و با بیانی طنز نکات مهمی را می‌آموزند. 

از دیگر مطالبی که در این شماره می‌خوانیم: 

«چی بود؟ چی شد؟ یه توپ گرد و کوچیک» سروده زهرا موسوی و تصویرگری نیلوفر میرمحمدی و عکاسی فرهاد سلیمانی، داستان «همسایه‌های مادربزرگ» نوشته مریم شجاعی‌پور و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو، مهندس کل دنیا سروده زهرا موسوی و تصویرگری سحر کریمیان شیرازی

شماره اسفند نشریه «قلک» در هشتمین سال فعالیت خود با مدیریت داخلی الهام تقی‌پور، صفحه‌آرایی نگار آشتیانی و روابط‌عمومی یگانه قاسمی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. کارشناسی داستان‌ها را مانند شماره‌های گذشته زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند و طراحی جلد را المیرا اسکندری انجام داده است. مجری طرح نیز موسسه فرهنگی‌هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات است. 

علاقه‌مندان می‌توانند برای سفارش و دریافت اشتراک سالانه یا شش‌ماهه «قلک» با دفتر ماهنامه به شماره ۰۲۱۸۸۳۵۶۴۳۶ تماس بگیرند. همچنین امکان تهیه نسخه دیجیتال تمام شماره‌های این ماهنامه بر روی پلتفرم‌های کتابخوان طاقچه و کتابراه نیز وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز