خبرگزاری کار ایران

ماهنامه «قلک» ویژه شب یلدا منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۴۹۱

نودمین شماره ماهنامه «قلک» با محوریت شب یلدا منتشر شد و روی پیشخوان آمد.

به گزارش ایلنا، نودمین شماره ماهنامه «قلک» ویژه دی‌ماه ۱۴۰۰ با محوریت شب یلدا، برای کودکان منتشر شد و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

در این‌شماره از نشریه مذکور، که به آموزش مفاهیم اجتماعی، اقتصادی و سبک زندگی به کودکان می‌پردازد، به مناسبت شب‌های طولانی زمستان و شب چلّه، داستان‌ها و مطالبی متناسب با این جشن آورده شده است. همان‌طور که اولین چیزی که از این مناسبت به ذهن می‌رسد، قصه‌گویی بزرگ‌ترها پای کرسی و جمع شدن اهالی خانه دور هم است، طرح جلد شماره ۹۰ ماهنامه به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

در ادامه کودکان با دو خرگوش قلکی به نام «بیجو و جیبو» در داستان «جون من و مزرعه و کلی پیاز» درباره شغل کشاورزی می‌خوانند و متوجه می‌شوند چگونه میوه‌های شب یلدا کاشته و تهیه می‌شود. علاوه بر آن کودکان همراه با «گوری» گورخر کوچکی که اوتیسم دارد، با این بیماری و نوع برخورد و تعامل با کسانی که به این اختلال دچار هستند، آشنا می‌شوند.

دیگر مطالب منتشرشده در این‌شماره از «قلک» به این‌ترتیب‌اند:

شعر «این همه حرف و صدا» سروده زهرا موسوی و تصویرگری نازنین ارزه‌گر، داستان «خط‌های متفاوت گوری» نوشته الهه ایرانفرد و تصویرگری سمیه رویایی، داستان «جون من و مزرعه و کلی پیاز!» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی، داستان «آقا خرسه صبر و تحمل ندارد» نوشته کارما ویلسون، ترجمه نازنین سودعلیزاده و تصویرگری جان چپمن و بخش اخبار قِل و قُلکی «غول سیب‌زمینی و لامای فراری» نوشته زهرا جلائی‌فر و تصویرگری میثم موسوی.

در هر شماره قلک مطالب و بازی‌هایی برای بالا بردن خلاقیت، دقت و سرگرم کردن بچه‌ها نیز وجود دارد. در این‌شماره بچه‌ها در بخش اخبار قِل قُلَکی نوشته زهرا جلایی‌فر و تصویرگری میثم موسوی با عنوان «غول سیب‌زمینی و لامای فراری» اخبار کوتاه طنزی درباره اتفاقات روز می‌خوانند و در بخش صبحانه ورزشی با استفاده از مواد غذایی و خوراکی‌هایی که در خانه دارند، یک دوچرخه درست خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز