خبرگزاری کار ایران

اجراهای روز پنجم جشنواره موسیقی فجر/ کنسرت‌های یک روز مانده به پایان جشنواره

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۵۹۷

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر امروز سه‌شنبه دوم اسفندماه پنجمین روز برگزاری خود را پشت سر می‌گذارد. جزییات اجراهای امروز ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز سه‌شنبه دوم اسفندماه پنجمین روز از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر است. در جشنواره امسال طی دوره‌های گذشته چندین گروه در سبک‌های کلاسیک، ارکسترال، پاپ، نواحی، سرود و بین‌الملل متشکل از کشورهایی چون پرتقال، مجارستان، صربستان، هند برگزار می‌شود. 

جشنواره موسیقی فجر امسال به دبیری بهزاد عبدی از روز جعمه بیست و هشتم بهمن‌ماه در تهران و چندین استان برگزار شده و از آن روز تاکنون چندین گروه در سالن‌های وحدت، رودکی، میلاد روی صحنه رفته‌اند و فرهنگسرای ارسباران و نیاوران، همچنین کوشک تهران و موزه امام علی (ع) روی صحنه رفته‌اند. 

در روز پنجم سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر به تاریخ دوم اسفندماه یعنی یک روز به پایان جشنواره مانده نیز چندین گروه در تهران روی صحنه خواهند رفت که جزییات اجرای آن‌ها به قرار ذیل است، 

تالار وحدت

تالار وحدت یکی از سالن‌های مهم جشنواره موسیقی فجر در روز پنجم جشنواره میزبان دو اجرا در سانس‌های ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ است. در اجرای اول کنسرواتوار سنت پترزبورگ و در سانس دوم ارکستر سمفونیک تهران روی صحنه خواهد رفت. 

تالار رودکی

تالار رودکی نیز در روز سه‌شنبه دوم اسفندماه در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ چهار اجرا است. 

در سانس اول سعدی‌خوانی و مولوی‌خوانی اجرا خواهد شد و در نوبت بعدی به ساعت ۲۱:۳۰ نیط حافظ‌خوانی و عطارخوانی اجرا می‌شود. 

فرهنگسرای نیاوران

فرهنگسرای نیاوران هم که در جشنواره امسال میزبان اجرای بانوان نیز بوده، در روز سه‌شنبه میزبان دو کنسرت نواحی است که به ترتیب به موسیقی کرمان و خراسان را اختصاص دارد. 

سالن اصلی نیاوران میزبان دو اجرای نواحی است در همین دو سئانس میزبان نوای عرفان کرمان و موسیقی خراسان (چوب بازی) است. 

فرهنگسرای ارسباران

فرهنگسرای ارسباران در شب پنجم جشنواره مانند روزهای گذشته به سرود اختصاص دارد و در دو نوبت میزبان شرکت‌کنندگان این بخش است. در سانس دوم به ساعت ۲۱:۳۰ هم تکنواران موسیقی ایران (استعدادهای جوان) روی صحنه می‌روند. 

کوشک هنر

کوشک هنر که یکی از سالن‌های جدید جشنواره موسیقی است از روز اول تاکنون هر روز در سانس میزبان گروه‌های شرکت‌کننده بوده است. در سانس اول روز سه‌شنبه موسیقی سیستان و شمال خراسان و در سانس دوم چوب بازی (موسیقی خراسان) اجرا می‌شود. 

سالن میلاد/ نمایشگاه

سالن میلاد واقع در نمایشگاه بین‌المللی تهران که به اجراهای پاپ اختصاص دارد یک روز مانده به پایان جشنواره بهنام بانی و علی یاسینی را در سانس‌های ۱۹:۰۰ و ۲۲:۰۰ روی صحنه دارد.

موزه امام علی (ع) 

موزه امام علی (ع) یکی از مکان‌هایی است که مانند کوشک هنر برای اولین بار با جشنواره موسیقی فجر همکاری می‌کند موزه امام علی (ع) درتمام روزهای جشنواره میزبان نمایشگاه است و به پخش فیلم‌هایی از اجراهای قدیمی و جدید جشنواره می‌پردازد. 

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن‌ماه تا سوم اسفندماه ۱۴۰۱ به دبیری بهزاد عبدی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیر رقابتی برگزار خواهد شد. جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز