خبرگزاری کار ایران

نگاهی به اجراهای چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر/ کلکسیونی از موسیقی نواحی مختلف کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۱۶۹

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در چهارمین روز برگزاری خود میزبان گروه‌های از نواحی مختلف ایران است و موسیقی کلاسیک، شاهنامه‌خوانی و نظامی‌خوانی از دیگر بخش‌های آن محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جشنواره موسیقی فجر، دوره سی و هشتم خود را از روز جمعه گذشته جمعه بیست و هشتم بهمن‌ماه به دبیری بهزاد عبدی آغاز کرد. 

طی سه روز گذشته چندین گروه در سالن‌های مختلف تهران روی صحنه رفته‌اند و این جشنواره در چهارده استان دیگر هم برگزار می‌شود. کشورهایی چون پرتقال، ارمنستان، صربستان، هند و تاجیکستان در رویداد امسال به ایران آمده‌اند و مانند دیگر گروه‌های داخلی اجرای کنسرت دارند. بخش سرود یکی دیگر بخش‌هایی است که در جشنواره امسال روال جدی‌تر و پررنگ‌تری دارد و گروه‌های موسیقی نواحی نیز در جشنواره امسال حضور دارند. موسیقی پاپ و کلاسیک نیز از دیگر بخش‌های جشنواره امسال است. 

در چهارمین روز از جشنواره موسیقی فجر امسال که تا روز چهارشنبه سوم اسفندماه ادامه دارد طبق روال روزهای گذشته تالارهای وحدت، رودکی، فرهنگسرای ارسباران و نیاوران، کوشک هنر و سالن میلاد در نمایشگاه بین‌المللی کنسرت‌های ازپیش تعیین شده را میزبانی می‌کنند. 

تالار وحدت

تالار وحدت در چهارمین روز از جشنواره موسیقی فجر در ساعات ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ میزبان دو اجرا است. اولین اجرا به گروه فادو از کشور پرتقال اختصاص دارد و ارکستر سمفونیک صدا و سیما هم در سانس دوم روی صحنه خواهد رفت. 

تالار رودکی 

تالار رودکی در سانس‌های همزمان با تالار وحدت در ساعات ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ میزبان سه اجرا است. دو اجرای اول که در یک سانس روی صحنه می‌رود دو برنامه شب حسین ملک و شب شهمیرزا مرادی هستند و در نوبت دو شب موسیقی بوشهر کنسرت خواهد داشت. 

فرهنگسرای نیاوران

فرهنگسرای نیاوران که به اجراهای بانوان و گروه‌های خارجی اختصاص یافته در روز دوشنبه یکم اسفند ماه در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ میزبان گروه تک‌نوازان موسیقی کلاسیک و موسیقی کشور تاجیستان است. 

فرهنگسرای ارسباران 

فرهنگسرای ارسباران در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر فقط میزبان گروه‌های سرود است که در جشنواره امسال از دو دوره گذشته با اهمیت‌تر بوده است. البته موسیقی نواحی نیز در فرهنگسرای ارسباران طی روزهای جشنواره مورد توجه است. 

سانس‌های اجرادر فرهنسگرای ارسباران مانند دیگر سالن‌ها ساعات ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ است و در روز دوشنبه یکم اسفندماه به ترتیب گروه سرود تهران و نظامی‌خوانی و شاهنامه‌خوانی روی صجنه می‌رود. 

سالن میلاد/نمایشگاه بین‌المللی

سالن میلاد واقع در نمایشگاه بین‌المللی تهران در تمام روزهای جشنواره موسیقی فجر امسال میزبان خوانندگان پاپ است. در روز دوشنبه یکم اسفند معین زندسی و گرشا رضایی روی صحنه می‌روند. 

کوشک هنر

کوشک هنر تهران هم که امسال به سالن‌های جشنواره اضافه شده در چهارمین روز جشنواره به تاریخ یکم اسفند میزبان چهار اجرا است که در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ روی صحنه می‌روند. 

این برنامه به این ترتیب موسیقی ترکمن، موسیقی گلستان، موسیقی کردستان و موسیقی آذربایجان است.

موزه امام علی (ع) 

موزه امام علی (ع) یکی از مکان‌هایی است که مانند کوشک هنر برای اولین بار با جشنواره موسیقی فجر همکاری می‌کند موزه امام علی (ع) درتمام روزهای جشنواره میزبان نمایشگاه است و به پخش فیلم‌هایی از اجراهای قدیمی و جدید جشنواره می‌پردازد. 

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن‌ماه تا سوم اسفندماه ۱۴۰۱ به دبیری بهزاد عبدی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیر رقابتی برگزار خواهد شد. جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز