خبرگزاری کار ایران

دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها با رئیس سازمان سینمایی/ هم‌‌افزایی هنر هفتم و کتابخانه‌های عمومی برای ترویج کتابخوانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۹۸۰

در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری بر هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک برای ترویج کتاب و کتابخوانی و تأکید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، صبح دوشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۱ مهدی رمضانی دبیرکل نهاد با همراهی سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات؛ محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی؛ زهرا جعفری، مشاور رسانه‌ای دبیرکل؛ محمدمهدی زرافشان، سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل؛ اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌ها و محمدرضا اسفاری، سرپرست اداره‌کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی طی نشستی با محمد خزاعی رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری؛ علیرضا اسماعیلی، دستیار رئیس و مدیرکل حوزه ریاست و یزدان عشیری، مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این نشست دو طرف با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ضمن بررسی نقاط مشترک در این حوزه بر استفاده از ظرفیت‌های بالقوه این دو نهاد فرهنگی تأکید کردند. شبکه گسترده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیش از ۳۸۰۰ کتابخانه عمومی و کاربران و مخاطبان آن و سازمان سینمایی با در اختیار داشتن بیش از ۶۰۰ پرده نمایش، تولید بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی در سال و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی ظرفیت بزرگی برای ایجاد همکاری‌های مشترک هستند. 

استفاده از آمفی‌تئاتر کتابخانه‌ها برای تجهیز و راه‌اندازی سالن سینما در شهرهای فاقد سینما، گردآوری و معرفی کتاب‌های قابل اقتباس در آثار سینمایی، ایجاد بخش ویژه سینما در کتابخانه‌های دارای قابلیت، مشارکت در جشنواره‌ها و حضور در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر، همکاری با بنیاد سینمایی فارابی برای تولید آثار، فعالیت اهالی شاخص سینما به عنوان سفیران کتابخوانی، ارائه آموزش‌های حوزه سینما در کتابخانه‌های عمومی از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز